اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انتقاد شدید روسیه از بی‌تفاوتی سازمان ملل به حمله شیمیایی در سوریه

مسکو: سازمان ملل در روند تحقیقات درباره حمله شیمیایی در سوریه کارشکنی می‌کند

وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای شدید‌اللحن از کارشکنی سازمان ملل در مسیر تحقیقات در مورد حمله شیمیایی که دو هفته قبل در حلب سوریه انجام شد، انتقاد کرد.

مسکو: سازمان ملل در روند تحقیقات درباره حمله شیمیایی در سوریه کارشکنی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه راشاتودی، روسیه از موضع‌گیری «غیرسازنده» و «متناقض» سازمان ملل در قبال استفاده مخالفان دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی، انتقاد کرد.

در بیانیه‌ای که وزارت خارجه روسیه در این مورد منتشر کرده، آمده است: دبیرخانه سازمان ملل تحت فشار برخی دولت‌های مشخص، موضعی غیرسازنده و دوگانه اتخاذ کرده و فعالانه در مسیر تحقیقات در مورد اطلاعات مشخصی که درباره استفاده احتمالی از تسلیحات شیمیایی در روز 19 مارس در سوریه وجود دارد، اخلال ایجاد می‌کند.

این بیانیه می‌افزاید: ما انجام چنین اقداماتی را از سوی هرطرفی که باشد، به خصوص از سوی دبیرخانه سازمان ملل که باید در هر بحران یا تنشی موضعی عادلانه و بی‌طرفانه داشته باشد، غیرقابل قبول و ناروا می‌دانیم.

در پایان بیانیه وزارت خارجه روسیه  اشاره شده است که نحوه تعامل سازمان ملل با موضوع تسلیحات شیمیایی در سوریه یادآور برخورد این سازمان با تحقیقات در مورد تسلیحات کشتار جمعی عراق است، که نهایتا مشخص شد تعمدا بر اساس اطلاعات غلط انجام گرفته و اکنون نتایج آن بر همه آشکار شده است.

دو هفته قبل بود که منابع خبری سوریه از حمله شیمیایی به منطقه‌ای در شهر حلب گزارش دادند. گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که مخالفان دولت سوریه این حمله را انجام داده‌‌اند. حتی روزنامه انگلیسی «دیلی‌تلگراف» هم با انتشار مطلبی به دست داشتن گروه‌های مخالف دولت سوریه در این حمله اذعان کرده است. در آن حمله حداقل 25 نفر کشته و بیش از 100 نفر زخمی شدند.

با این وجود هیچ‌یک از کشورهای غربی این حمله را محکوم نکرده و واکنشی به آن نشان نداده‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول