اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوروز امسال صورت گرفت

کاهش 64 درصدی چادر‌خوابی در اصفهان

خبرگزاری فارس: معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: نوروز امسال نسبت به سال 1388 شهر اصفهان با کاهش 64 درصدی چادر‌خوابی در سطح شهر مواجه بوده است.

کاهش 64 درصدی چادر‌خوابی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محسن رنجبر پیش از ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی‌های مورد نیاز برای آغاز ایام نوروز امسال از مهر ماه سال گذشته آغاز شده بود، اظهار کرد: امسال ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری اصفهان با رویکرد برد، برد برای ایجاد مدیریت واحد شهری در سطح شهر فعال بوده است.

وی با اشاره به اینکه افزایش کیفیت استفاده از امکانات عمومی شهر برای تمام مردم به عنوان چشم‌انداز ستاد تسهیلات سفر شهر اصفهان به شمار می‌رود، اضافه کرد: ستاد تسهیلات سفر شهر اصفهان از تمام ظرفیت‌های موجود در سطح شهر برای استقبال از مسافران در ایام نوروز استفاده کرده است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه تشکیل ستاد و برنامه‌ریزی، آماده‌سازی شهر و اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری به عنوان فعالیت‌های صورت گرفته در اصفهان برای استقبال از مسافران نوروزی بوده است، تصریح کرد: رنگ‌آمیزی معابر، آذین‌بندی شهر، فضا‌سازی عمومی شهر و نور‌پردازی در سطح شهر از جمله اقدامات صورت گرفته برای آماده‌سازی اصفهان برای استقبال از مسافران نوروزی بوده است.

وی به راه‌اندازی 13 کمیته تخصصی و 14 ستاد اجرایی در راستای استقبال از مسافران نوروزی در سطح شهر اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: شهرداری، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش، پلیس راهور، میراث فرهنگی و دانشگاه علوم پزشکی از جمله مجموعه‌های فعال در راستای پذیرایی از مسافران نوروزی در اصفهان بوده‌اند.

رنجبر با بیان اینکه اسکان به عنوان مهم‌ترین دغدغه مسافران به شمار می‌رود و اصفهان در ایام نوروز امسال توانسته بود ظرفیت اسکان 150 هزار مسافر شب خواب را در سطح شهر فراهم کند، تاکید کرد: در ایام نوروز امسال شهرداری اصفهان با همکاری مجمع امور صنفی و اتحادیه هتل‌داران ظرفیت اسکان 80 هزار نفر را در منازل استیجاری موجود در سطح شهر ایجاد کرده بود.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت اسکان 40هزار نفر در اماکن آموزش و پرورش، 15 هزار نفر در مراکز فرهنگی و 15 هزار نفر نیز در ورزشگاه‌های اصفهان در ایام نوروز امسال فراهم شد، افزود: از 25 اسفند ماه سال گذشته تا 13 فروردین ماه امسال سه میلیون و 289 هزار و 156 نفر شب خواب در اصفهان اسکان یافته‌اند.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان به افزایش دو برابری اسکان مسافران نوروزی در اصفهان اشاره کرد و گفت: نوروز امسال نسبت به سال 1388 شهر اصفهان با کاهش 64 درصدی چادر خوابی در سطح شهر مواجه بوده است.

وی با اشاره به اینکه نوروز امسال شهر اصفهان با افزایش 325 درصدی ظرفیت منازل استیجاری مواجه بوده است، اظهار کرد: در ایام نوروز امسال 100 هزار گردشگر از باغ گل‌ها، یک‌میلیون و 500 هزار نفر از منطقه ناژوان، 80 هزار نفر از باغ پرندگان، 26 هزار نفر از باغ پروانه‌ها، 67 هزار نفر از باغ خزندگان و یک‌میلیون و 100 هزار نفر از کوه صفه اصفهان بازدید کرده‌اند.

انتهای پیام/63004/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول