اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اصفهان:

یارانه اتوبوس‌رانی اصفهان سالانه 53 میلیارد تومان است / دولت به تعهداتش عمل نمی‌کند‌

خبرگزاری فارس: شهردار اصفهان گفت: یارانه اتوبوسرانی اصفهان در یک سال بیش از 53 میلیارد تومان بوده که دولت به تعهدات خود در راستای پرداخت یارانه اتوبوسرانی عمل نکرده است.

یارانه اتوبوس‌رانی اصفهان سالانه 53 میلیارد تومان است / دولت به تعهداتش عمل نمی‌کند‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید مرتضی سقائیان‌نژاد ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر با بیان اینکه در حال حاضر حمل و نقل عمومی نه تنها در اصفهان بلکه در سطح کشور روندی را دنبال می‌کند که در صورت عدم اتخاذ تدابیر مناسب برای این موضوع با مشکلات بسیاری مواجه می‌شویم، اظهار کرد: طی سال‌های گذشته تعهداتی از سوی دولت برای بخش حمل و نقل عمومی ارائه داده شده، اما هیچ یک از این تعهدات جنبه عملیاتی به خود نگرفته است.

وی با بیان اینکه نظارتی نیز از سوی مسئولان برای تحقق تعهدات قانونی دولت در حوزه حمل و نقل عمومی صورت نمی‌گیرد، اضافه کرد: در گذشته اتوبوس‌رانی تنها 17.5 درصد از هزینه خرید اتوبوس‌ها را پرداخت می‌کرده، اما در حال حاضر 100 درصد هزینه خرید اتوبوس‌ها به عهده اتوبوس‌رانی است.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه دولت طی دو سال گذشته به تعهدات خود در بخش توسعه و تقویت ناوگان اتوبوس‌رانی عمل نکرده است، تصریح کرد: در حال حاضر سن ناوگان اتوبوس‌رانی اصفهان افزایش یافته و این موضوع مشکلات بسیاری را برای شهر به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ حمایتی از اتوبوس‌رانی نمی‌شود و افزایش چندین برابری هزینه‌های این ناوگان یک فشار مضاعف را به بودجه شهرداری اصفهان تحمیل می‌کند، ادامه داد: ناوگان اتوبوس‌رانی یک شرکت مستقل است و شهرداری اصفهان برای کاهش هزینه‌های این ناوگان به این شرکت کمک می‌کند.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه اتوبوس‌رانی اصفهان یک شرکت وابسته به شهرداری نیست، تاکید کرد: یارانه اتوبوس‌رانی اصفهان در یک سال بیش از 53 میلیارد تومان بوده که دولت به تعهدات خود در راستای پرداخت یارانه اتوبوس‌رانی عمل نکرده است.

وی با تاکید بر اینکه ناوگان اتوبوس‌رانی اصفهان قابل تعطیل نیست و دولت باید از این ناوگان حمایت کند، افزود: طی 10 سال گذشته درصد بالایی از مصوبات شورای شهر اصفهان به مباحث حمل و نقلی اختصاص داشته است.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر اقدامات بسیاری در سطح شهر اصفهان در راستای توسعه حمل و نقل عمومی انجام شده است، گفت: انعقاد قرارداد راه‌اندازی 50 کیلومتر از تراموای اصفهان، راه‌اندازی فاز دوم خط یک BRT اصفهان، راه‌اندازی 24 ایستگاه دوچرخه و توسعه خطوط BRT از اقدامات شهرداری اصفهان در راستای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه مسئولان استان باید به توسعه حمل و نقل عمومی اصفهان کمک کنند و در حال حاضر بودجه 14 میلیارد تومانی برای اتوبوس‌رانی اصفهان مصوب شده است، اظهار کرد: هزینه‌های اتوبوس‌رانی اصفهان چندین برابر این بودجه افزایش یافته، اما طی سال‌های اخیر دولت هیچ حمایتی از این ناوگان انجام نداده است.

انتهای پیام/63004/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول