اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان همدان خبر داد

تحقق 75 درصد برنامه‌های حوزه راه شهرستان همدان / ایمن‌سازی راه‌ها در اولویت

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان همدان با بیان اینکه ایمن‌سازی راه‌ها در اولویت برنامه‌های امسال قرار دارد، گفت: 75 درصد از برنامه‌های اداره راه و شهرسازی شهرستان همدان طی سال گذشته در حوزه راه محقق شده است.

تحقق 75 درصد برنامه‌های حوزه راه شهرستان همدان / ایمن‌سازی راه‌ها در اولویت

رسول ابراهیم‌خانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به حوزه عملکرد این اداره در دو بخش راه و مسکن اظهار داشت: حدود 715 کیلومتر راه زیر پوشش اداره راه و شهرسازی شهرستان همدان قرار دارد.

وی افزود: آسفالت و بهسازی 35 کیلومتر راه روستایی طی سال گذشته از پروژه‌های عمده بخش راه اداره راه و شهرسازی شهرستان همدان به شمار می‌رود.

ابراهیم‌خانی با اشاره به شانه‌سازی راه‌های اصلی بیان داشت: از دیگر برنامه‌های ما اجرای آسفالت شانه راه‌ها به طول 34 کیلومتر و لکه‌گیری و آسفالت ریگلاژی راه‌های اصلی و فرعی به طول 45 کیلومتر بوده است.

وی ادامه داد: ایمن‌سازی مسیرهای زیر پوشش از اهم فعالیت‌های اداره راه و شهرسازی شهرستان همدان محسوب می‌شود که در این زمینه نیز اقدامات خوبی صورت گرفت.

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان همدان عنوان کرد: روکش راه‌های اصلی و شریانی به طول شش کیلومتر، اصلاح هفت مورد پیچ‌های خطرناک و 9 مورد تقاطع خطرناک نیز از جمله اقداماتی بوده که طی سال 91 در راستای ایمن‌سازی مسیرها انجام شده است.

وی یادآور شد: شانه‌سازی راه‌های آسفالته به طول 35 کیلومتر، لکه‌گیری راه‌ها به طول 12 هزار و 521 متر مربع، تعمیرات اساسی پل‌های بزرگ یک دستگاه و احداث و تعریض شش دستگاه پل بزرگ از دیگر فعالیت‌های اجرایی این اداره محسوب می‌شود.

ابراهیم‌خانی با بیان اینکه دو دستگاه زیرگذر طی سال 91 احداث شده است، گفت: زیرگذر جورقان و گنبد طی سال 91 احداث و تکمیل شده که آسفالت زیرگذر گنبد باقیمانده که و امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به تعریض محور قهاوند  ـ شیرین‌آباد به طول 16 کیلومتر افزود: از عمده فعالیت‌های دیگر اداره راه و شهرسازی شهرستان همدان زیرسازی محورهای روستایی به شمار می‌رود که در این راستا نیز زیرسازی 20 کیلومتر از محورهای روستایی طی سال 91 انجام شده است.

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان همدان تأکید کرد: با توجه به کمبود شدید اعتبار در حوزه راه فعالیت‌ها و اقدامات اداره راه و شهرسازی شهرستان همدان به شدت تحت تأثیر این امر قرار گرفت.

به گفته وی در زمینه نگهداری لطمه‌ای به فعالیت‌های این اداره وارد نشد اما در بحث روکش راه‌های روستایی و اصلی و شریانی حدود 75 کیلومتر طی سال 91  هدفگذاری شده بود که به دلیل کمبود اعتبار بیشتر از هشت کیلومتر آن محقق نشد.

* 20 درصد از اعتبارات سال 91 در حوزه راه تخصیص یافته است

ابراهیم‌خانی با بیان اینکه در راستای بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی نیز 50 کیلومتر جزو هدف‌های سال 91 بوده است، ابراز داشت: به دلیل کمبود اعتبارات در این راستا نیز 35 کیلومتر از برنامه تعیین شده محقق شده است که 18 کیلومتر آن به صورت تعهدی کار شده و پیمانکاران در این زمینه طلبکار هستند.

وی افزود: با توجه به عملکرد ما طی سال 91 در حوزه راه، حدود 75 درصد از برنامه‌های اداره راه و شهرسازی شهرستان همدان محقق شده است.

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان همدان در رابطه با اعتبارات هزینه شده بیان داشت: در سال 91 در حوزه راه حدود 20 درصد از اعتبارات تخصیص پیدا کرده که با توجه به برنامه‌های ما در این بخش رقم ناچیزی بود.

وی ادامه داد: در بخش راهداری از 2 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده حدود 400 میلیون تومان ابلاغ شده و در بخش راهسازی نیز 3.5 میلیارد اعتبار از بخش استانی و ملی در نظر گرفته شده بود که از این مبلغ نیز بیشتر از 20 درصد محقق نشد.

ابراهیم‌خانی با اشاره به برنامه‌های سال 92 ابراز داشت: برای امسال نیز در بخش ایمن‌سازی و توسعه راه‌ها 45 میلیارد تومان پروژه تعریف شده که بر اساس تخصیص اعتبارات اولویت بندی و اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایمن‌سازی راه‌ها در اولویت قرار دارد، اظهار کرد: توسعه راه‌ها در درجه بعدی اهمیت قرار دارد چرا که ما باید آنچه را داریم حفظ کنیم بنابراین اولویت نخست با نگهداری و ایمن‌سازی مسیرها است.

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان همدان تصریح کرد: ما هر آنچه در ارتباط با آموزش ترافیکی مردم بتوانیم کار انجام دهیم به همان اندازه با هزینه بسیار کمی نتایج خوبی کسب می‌کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا ایمن‌سازی راه‌ها و آموزش مردم نسبت به توسعه راه‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که با هزینه کم در این زمینه نتایج بهتری می‌گیریم.

ابراهیم‌خانی با بیان اینکه فوتی‌های سال 91 نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر با ایمن‌سازی مسیرها و آموزش مردم از طریق رسانه‌ها نه تنها روند رو به افزایش را مهار کرده‌ایم بلکه در بحث تلفات برون‌شهری و شدت و تعداد تصادفات نیز کاهش داشته‌ایم.

انتهای پیام/89006/ی40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول