اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآنی کشور:

بنیه علمی حوزه علمیه اصفهان قوی است / نخستین بانوی مجتهده مسلمان از اصفهان

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآنی کشور گفت: بنیه علمی حوزه علمیه اصفهان به قدری قوی بوده است که بزرگانی همچون حاج آقا رحیم ارباب و آیت‌الله بروجردی در این شهر پرورش یافتند.

بنیه علمی حوزه علمیه اصفهان قوی است / نخستین بانوی مجتهده مسلمان از اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام احمد عابدی در آیین افتتاحیه و بهره‌برداری از ساختمان دانشگاه علوم و معارف قرآنی اصفهان اظهار کرد: استان اصفهان در تعداد شهدا و جانبازان نسبت به جمعیت خود گوی سبقت را از دیگر استان‌های کشور ربوده است.

وی افزود: این نشان از اوج فداکاری مردم استان اصفهان برای انقلاب و دلسوزی‌های آن‌ها برای سربلندی این نظام اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه در گوشه‌ای از آرامگاه تخت فولاد در اصفهان، تعداد 300 مجتهد از یک خانواده دفن شده‌اند، ادامه داد: در سه قرن متوالی اصفهان همیشه دارای مرجع تقلید بوده است.

حجت‌الاسلام عابدی تاکید کرد: بنیه علمی حوزه علمیه اصفهان به قدری قوی بوده است که بزرگانی همچون حاج آقا رحیم ارباب و آیت‌الله بروجردی در این شهر پرورش یافتند و در هنگام عزیمت به مراکز علمی امثال نجف چندان احتیاج به یادگیری علوم نداشتند.

وی با بیان اینکه اولین شهری که مجتهد و محدث زن داشته، اصفهان بوده است، تصریح کرد: این شهر مردمی متدین و علاقه‌مند به اهل‌بیت (ع)، اسلام و دستاوردهای اسلامی دارد.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآنی کشور ادامه داد: دانشکده علوم و معارف قرآنی اصفهان از سالیان گذشته فعال بوده و امروز با گسترش ساختمان آن فرصتی مناسب برای شکوفا شدن استعداد های قرآنی در این استان و جهان اسلام فراهم شده است.

وی در پایان حجت‌الاسلام سید احمد سجادی را به عنوان رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآنی دولت آباد معرفی کرد و گفت: امیدواریم با گسترش فعالیت‌های این دانشکده، دانشجویانی از سایر کشورهای اسلامی به اصفهان بیایند و در راستای علوم قرآنی گام‌های بلندی بردارند.

انتهای پیام/2301/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول