اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجن خبر داد

رشد 15 درصدی اعزام مبلغ به بروجن

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجن گفت: اعزام مبلغ و مبلغه به این شهرستان در سال گذشته 15 درصد رشد داشت.

رشد 15 درصدی اعزام مبلغ به بروجن

حجت‌الاسلام مجید الهیان امروز در گفت‌‎وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: شهرستان بروجن با وجود بسترهای فرهنگی و مذهبی مستعد و عالی در مناسبت‌های مختلف در طول سال میزبان 873 نفر روحانی بوده که از این تعداد 65 نفر مبلغه خواهر و 808 نفر نیز مبلغان برادر بودند‌.

وی افزود: البته با توجه به گستردگی مساجد و حجم انبوه برگزار کنندگان مراسم‌های ملی و مذهبی در این شهرستان قادر به جوابگویی تمامی مساجد و مراکز نیستیم ولی تا حد امکان سعی کردیم تا نیاز درخواست کنندگان به مبلغ و مبلغه را برطرف کنیم.

الهیان خاطرنشان کرد: روحانیون اعزامی از دفاتر تبلیغات اسلامی قم، اصفهان و خراسان، دفتر طرح هجرت قم و روحانیون بومی خود منطقه هستند که با توجه به ایام مناسبت به شهرستان عزیمت می‌کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجن با بیان اینکه بیشترین اعزام در سال 91 مربوط به ماه محرم بوده است، افزود: در این ایام 105 نفر مبلغ به این شهرستان اعزام شده است که از این تعداد 16 نفر مبلغه خواهر و مابقی مرد بودند.

وی با اشاره به فعالیت‌های یکساله کانون مداحان این شهرستان اظهار کرد: کانون مداحان شهرستان بروجن از سال 89 فعالیت خود را با 30 نفر عضو به صورت رسمی زیر نظر اداره تبلیغات اسلامی آغاز کرده و از همان ابتدا اهداف و برنامه‌هایی را مد‌نظر قرار داده است و در سمت و سوی رسیدن به این اهداف تلاش می‌کند.

الهیان افزود: از جمله اهداف کانون مداحان شهرستان بروجن ساماندهی و سطح‌بندی مداحان خواهر و برادر در زمینه‌های مداحی اهل بیت (ع) و مداحان ختم‌خوان مراسم ترحیم بوده و در همین راستا گردهمایی‌ها و جلسات متعددی در شهرستان و استان برگزار کرده است.

وی گفت: در سال 91 گردهمایی پیر‌غلامان مداح و شعرای آیینی در استان برگزار شد و از 15 نفر از پیر‌غلامان و شاعران آیینی شهرستان بروجن تقدیر و تشکر به عمل آمد.

انتهای پیام/68001/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول