اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب طرح خیمه‌های معرفت

15 مبلغ قمی در نوروز امسال به همدان اعزام شدند

مدیر گروه مبلغان استان در اوقاف و امور خیریه همدان گفت: در ایام نوروز امسال 15مبلغ که از کارشناسان دینی هستند از قم به همدان اعزام شده‌اند و علاوه بر این تعداد از مبلغان مستقر نیز بهره گرفته می‌شود.

15 مبلغ قمی در نوروز امسال به همدان اعزام شدند

حجت‌الاسلام مجتبی جوادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به برپایی خیمه‌های معرفت در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه اظهار داشت: برپایی خیمه‌های معرفت یکی از کارهای نو و ابتکاری است که در راستای آشنایی مردم با معارف دینی و همچنین عمق‌بخشی بیشتر معارف دینی در بین عموم مردم و جامعه اسلامی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اجرای طرح خیمه‌های معرفت از سال گذشته به استقبال چشمگیر مردمی از آن اشاره کرد و گفت: این طرح از آغاز تاکنون برکات و نعمات زیادی داشته و استقبال شایان توجهی را نیز رقم زده است.

مدیر گروه مبلغان همدان در اوقاف و امور خیریه همدان با بیان اینکه اصل و اساس این طرح ارتباط نزدیک بین روحانیت و مردم است، گفت: در خیمه‌های معرفت مسافران و مراجعان می‌توانند برنامه‌های مشاوره خانوادگی،‌ مشاوره‌های دینی، مشاوره‌های اخلاقی داشته باشند که در این راستا روحانیون و کارشناسان این حوزه ارائه خدمت می‌کنند.

وی ابراز داشت: در کنار خیمه‌های معرفت برای کودکان و نوجوانان نیز فضایی فراهم شده که ضمن آشنایی با معارف دینی در قالب برنامه‌های مشخصی قرآن می‌خوانند و برنامه نقاشی دارند و به این وسیله با روحانیون مستقر در آن مکان آشنا شده و با وی ارتباط می‌گیرند.

جوادی با بیان اینکه آشنایی با روحانیت و برنامه‌های معنوی از سنین کودکی برکات ماندگاری بسیاری دارد، خاطرنشان کرد: استقبال بسیاری در این زمینه از ناحیه مردم شده و دائماً درخواست شده که این برنامه‌ها به صورت مستمر ادامه پیدا کند و در مناسبت‌های مختلف تبلیغی این برنامه‌ها متمرکز باشد.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز ما پنج خیمه معرفت در سطح استان داریم که تحت عنوان «خیمه‌های آرامش بهاری» شناخته می‌شوند، تصریح کرد: دو خیمه معرفت در شهرستان همدان در امامزاده عبدالله(ع) و همچنین امامزاده هادی‌ بن علی(ع) در آرامگاه باباطاهر فعال است.

مدیر گروه مبلغان استان در اوقاف و امور خیریه همدان افزود: یک خیمه معرفت در تویسرکان نیز در آرامگاه حیقوق نبی(ع)، یک خیمه در ملایر در جوار آرامگاه امامزاده عبدالله(ع) و یک خیمه معرفت نیز در آرامگاه شاهزاده محمد(ع) نهاوند فعال است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به امر اعزام مبلغ در مناسبت‌های مختلف تبلیغی نظیر محرم، ایام فاطمیه، ماه مبارک رمضان و دهه آخر ماه صفر و همچنین ایام نوروز نیز گفت: در ایام نوروز امسال 15 مبلغ که از کارشناسان دینی هستند از قم به همدان اعزام شده‌اند و علاوه بر این تعداد از مبلغان مستقر نیز بهره گرفته می‌شود.

انتهای پیام/89004/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول