اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان:

120 شهید استان زنجان احراز شهادت نشده‌اند/ تدفین 17 شهید گمنام در استان زنجان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: 120 شهید استان زنجان تاکنون احراز شهادت نشده است.

120 شهید استان زنجان احراز شهادت نشده‌اند/ تدفین 17 شهید گمنام در استان زنجان

امیرعلی نیک‌بخش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: با توجه به شناسایی شهدای استان زنجان در طول چند سال گذشته هنوز تعدادی از شهدای دلاور این مرز و بوم شناسایی نشده‌اند.

وی با بیان اینکه شهدای استان زنجان مفقودالجسد هستند، افزود: هنوز اجساد این شهدای گرانقدر کشف نشده است.

*تدفین شهدا در دانشگاه‌های زنجان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از تدفین 17 شهید گمنام در استان زنجان خبر داد و افزود: این شهدا در دانشگاه‌های مختلف استان و برخی از مناطق ویژه تدفین شده‌اند.

وی با بیان اینکه تدفین شهدا در دانشگاه‌ها از برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان است، تصریح کرد: بنیاد برای تدفین شهدا در دانشگاه‌های مختلف استان پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد.

نیک‌بخش با اشاره به اینکه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مسئولیت تدفین شهدا را برعهده دارد، افزود: اقدامات لازم برای تدفین شهدا در دانشگاه‌های استان از سوی این اداره کل انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تعدادی از شهدای تازه تفحص شده در استان زنجان تدفین می‌شود، افزود: آثار و برکات تدفین شهدای گمنام در جامعه به خوبی ساری و جاری است.

*تدفین شهدای گمنام فضای جامعه را عطرآگین می‌کند

نیک‌بخش با اشاره به اینکه با تدفین شهدای گمنام فضای معنوی خاصی در جامعه حاکم می‌شود، افزود: برای انتقال میراث معنوی دوران دفاع مقدس باید اقداماتی از این قبیل انجام شود.

وی با بیان اینکه حضور معنوی شهدا در جامعه آثار و برکات بسیاری دارد، افزود: این حضور معنوی موجب بیمه شدن جامعه در برابر معضلات اجتماعی می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان بر ضرورت انتقال فرهنگ دوران دفاع مقدس به نسل جدید جامعه تاکید کرد و گفت: تدفین شهدا اقدامی موثر در این زمینه محسوب می‌شود.

انتهای پیام/73003/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول