اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد تسهیلات سفر مازندران خبر داد

رشد 48 درصدی حضور گردشگر در مازندران

دبیر ستاد تسهیلات سفر استان مازندران از رشد 48 درصدی حضور گردشگران در استان مازندارن خبر داد.

رشد 48 درصدی حضور گردشگر در مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سیف‌الله فرزانه شامگاه پنجشنبه در ستاد تسهیلات سفر استان مازندران درباره آخرین وضعیت حضور گردشگران در استان مازندران اظهار داشت: آمار ورود گردشگران در استان مازندران نسبت به سال گذشته حدود 48 درصد رشد داشت.

وی تعداد مسافران مقیم در استان مازندران را 13 میلیون و 1281 هزار و 128 نفر در طی ایام نوروز اعلام کرد و گفت: در بخش گردشگران مقیم در استان مازندران با رشد 35 درصدی نسبت به سال گذشته مواجه بودیم.

دبیر ستاد تسهیلات سفر استان مازندران در ادامه به تعداد بازدید از مراکز فرهنگی، تاریخی و موزه‌های استان مازندران اشاره کرد و گفت: در این بخش با رشد 110 درصدی مواجه بودیم.

این مسئول در ادامه با اعلام اینکه در مجموع حدود 22 و نیم میلیون نفر از امکان تاریخی، موزه‌ها، بناهای تاریخی و تفریحی مازندران بازدید کردند، گفت: رایگان اعلام کردن بازدید از موزه‌های مازندران در افزایش بازدید از مراکز فرهنگی مازندران تاثیر‌گذار بود.

فرزانه در ادامه به سه نقطه مهم گردشگری مازندران که مورد استقبال زیاد گردشگران در مازندران قرار گرفت، بیان داشت: پارک نمک‌آبرود با حدود 6 میلیون گردشگر از استقبال بسیار خوبی برخوردار بود.

وی در ادامه به استقبال حدود3 میلیون گردشگر از پارک جنگلی نور و نیز استقبال 2 میلیون نفری از پارک جنگلی میرزاکوچک‌ خان جنگلی آمل اشاره کرد و گفت: در بحث استفاده از پارک‌های جنگلی استان مازندران توسط گردشگران حدود 45 درصد رشد مواجه بودیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در پایان به رونق گردشگری روستایی و نیز دریایی در استان مازندران اشاره کرد.

انتهای پیام/86004/ق20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول