اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی کشور خبر داد

رشد 100 درصدی ماندگاری سفرهای نوروزی در کشور

رئیس ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی کشور از رشد 100 درصدی ماندگاری مسافران در طول تعطیلات نوروزی 92 در سراسر کشور خبر داد.

رشد 100 درصدی ماندگاری سفرهای نوروزی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، منوچهر جهانیان در حاشیه سفر به استان همدان و بازدید از دبیرخانه مرکزی و ستاد اسکان و اطلاع‌رسانی شهرداری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در همدان اظهار داشت: ویژگی مسافرت‌های نوروزی امسال حجم بالای سفر و توزیع مناسب سفر در نقاط مختلف کشور بود و این مسئله باعث شد تا مردم از اقصی نقاط کشور به مسافرت رو بیاورند.

وی ادامه داد: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد که ماندگاری سفر در تعطیلات امسال نسبت به سال گذشته با رشد بسیار مطلوب روبرو بوده، به طوری که به رشد 100 درصدی رسیده و از ماندگاری یک و نیم شب به سه شب اقامت افزایش یافته است.

رئیس ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی کشور خاطرنشان کرد: در سطح استان‌های کشور میانگین ماندگاری در مراکز اقامتی 35 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته و با گزارش‌های واصله از ستاد تسهیلات نوروزی همدان، این رقم در آمار مقایسه‌ای 45 درصد بوده که نشانگر توجه مردم به سفر به منطقه غرب کشور به خصوص استان همدان است.

به گفته جهانیان، در تعطیلات نوروزی 92 اقامت دائمی و همچنین موقت از قبیل سوئیت و منازل شخصی‌ها با توان بیشتر و تکمیل ظرفیت در خدمت مسافران بودند و در سطح کشور موجب رضایت‌مندی مطلوب از سوی گردشگران شد.

وی با اشاره به هماهنگی و حضور مطلوب مدیران و اعضای ستاد تسهیلات سفر در سراسر کشور عنوان کرد: در سطح کشور همکاری بین‌دستگاهی در بحث سفر بسیار خوب بود و در استان همدان حضور استاندار و معاونان استانداری، مدیران ستادی و اعضای ستاد تسهیلات نوروزی استان موجب شد تا مسافران با کمترین مشکل به این استان سفر کنند و با خاطره خوش به منازل خود برگردند.

رئیس ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی کشور با قدردانی از نیروی انتظامی در بحث برقراری نظم و امنیت در طول تعطیلات نوروزی و همکاری بسیار نزدیک با ستاد تسهیلات افزود: نیروی انتظامی در بحث امور امنیتی و همچنین امور ترافیکی در مبادی ورودی استان‌ها عملکرد قابل تقدیر و در محل‌های اسکان، جشنواره و ویژه‌برنامه‌های هنری فرهنگی و مذهبی حضور پررنگی داشت.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور یادآور شد: با تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی در ستاد تسهیلات کشور مقرر شد که جمعیت هلال احمر در بخش اطلاع‌رسانی، راهنمایی، تبلیغاتی و هدایت مسافران در مبادی ورودی شهرها مستقر شده و در همه استان‌ها  سرکشی‌ کند؛ به طوری که جوانان این جمعیت عملکرد خوبی داشتند و در بحث امداد و نجات، خدمات‌رسانی جاده‌ای، جمعیت هلال احمر در کنار اورژانس در حوادث رانندگی حضور به موقع داشت و موجبات اطمینان خاطر مسافران را فراهم ساخت.

جهانیان با اشاره به اینکه بیشتر مسافران نوروزی در مدارس و اماکن درنظر گرفته شده وزارت آموزش و پرورش اسکان یافتند، ابراز داشت: وزارت آموزش و پرورش در چند سال اخیر برای اسکان مسافران نوروزی و همچنین ایام تابستان پای کار بوده و با حمایت سازمان میراث فرهنگی و دولت به لحاظ امکانات اولیه و فراهم کردن حداقل ملزومات مسافران از قبیل زیرانداز (فرش یا موکت) تلویزیون، یخچال و پتو اقدامات مناسبی را در بحث تجهیز انجام شده و با اخذ مبلغ بسیار کمی در اسکان گردشگران فعالیت مطلوبی داشته است.

وی اذعان داشت: در بخش خصوصی و در بحث اقامت با وجود مشکلات و نوساناتی که در  ارز و دلار داشتیم و با وجود افزایش هزینه‌ها با تعاملی که با جامعه هتلداران استان‌ها در تمام کشور داشتیم، هتل‌ها با ارائه تخفیف 10 تا 40 درصدی موجبات رضایتمندی مردم را فراهم کردند و سفر به مناطق کمتر شناخته شده، انجام شد و به تبع آن موجب پر شدن هتل‌ها بعد از سال‌ها در ایام نوروز را به دنبال داشت.

رئیس ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی کشور با اشاره به جا ماندن رکورد در بحث سفر در کشورمان متذکر شد: سفر در نوروز امسال به گونه‌‌ای بود که در کمتر از 20 روز حداقل بیش از 50 میلیون نفر به مسافرت رفتند و همه انتظاراتی که در حد معقول یک خانواده در سفر نیاز داشت، مهیا بود و از این حیث شاهد رکورد کم‌سابقه در کشور بودیم.

جهانیان تأکید کرد: در کنار همه جاذبه و زیبایی‌های طبیعی و تاریخی در استان‌ها تلاش شبانه‌روزی همکاران ما در سازمان میراث فرهنگی، در برگزاری جشنواره ملی صدای بهار و همچنین صدای عشایر در بهمن‌ماه در معرفی نقاط جاذبه‌ها و اماکن دیدنی استان‌ها و صنایع دستی، سوغات، آداب و رسوم موجب شد تا توزیع سفر را در کشور داشته باشیم.

این مسئول در پایان با اشاره به رضایت از عملکرد مناسب ستاد تسهیلات نوروزی همدان بیان داشت: اعضای کارگروه ستاد تسهیلات سفرهای استان در نوروز امسال انصافاً پای کار بودند و این موضوع موجب شد تا میهمانانی که همدان را برای سفر نوروزی خود انتخاب کرده بودند با رضایت‌مندی بالای 90 درصد این استان را ترک کنند و این موضوع در تکرار سفر به این استان تأثیر خواهد داشت.

انتهای پیام/89020/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول