به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجتالاسلام نصرالله پژمانفر ظهر امروز در حاشیه بازدید از ستاد تسهیلات زائران خراسانرضوی با اشاره به ظرفیت عظیم مشهد در حوزه زیارت و زائرپذیری اظهار کرد: ماهیت ستاد به معنی تجمیع و انسجام دستگاهها برای خدمت به زائران است.
وی، یکی از ویژگیهای ممتاز این ستاد را وجود تعامل و انسجام کاری در خدمت به زائران و گردشگران دانست و با بیان اینکه در ستاد تسهیلات زائران خراسان رضوی شاهد حضور اعتقادی و وجود باورمندی در میان اعضای ستاد هستیم، ادامه داد: یکی از اتفاقات مبارک در ستاد تسهیلات زائران خراسانرضوی، خدمت به زائران به قصد قرب الهی است.
رئیس مجمع نمایندگان خراسانرضوی با تأکید بر اینکه ستاد تسهیلات زائران خراسانرضوی باید جدیتر، عملیاتیتر و مؤثرتر حرکت کند، خاطرنشان کرد: با وجود ارتقای کیفی خدمات به زائران، ستاد تسهیلات زائران خراسانرضوی باید با اتخاذ تصمیمات و عملکردها روند رو به بهبود داشته باشد، چراکه ظرفیت مشهد بیشتر از فعالیتهای کنونی است.
پژمانفر تصریح کرد: باید ارائه خدمات به زائران و رفاه و امنیتخاطر آنان در سطح شهر محسوس باشد.
وی با بیان اینکه ساماندهی زائران باید از مبادی ورودی شهرها آغاز شود، یادآور شد: در قالب برنامههای نظاممند از ابتدای ورود زائران تا پایان سفر باید آنان را همراهی کرد.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: دستگاهها در عرصه خدمترسانی به زائران حضور حداقلی نداشته باشند و تمام آنها برای ارائه خدمات بهتر تلاش کنند.
پژمانفر با اشاره به کاهش چشمگیر شکایات زائران در نوروز 92 در قیاس با سنوات گذشته، گفت: نباید به این موفقیت بسنده کرد و باید در مسیر ارتقای کیفی خدمترسانی به زائر تلاش مضاعف شود.
وی عنوان کرد: برای ارائه خدمات، سرویسدهی و حضور حداکثری زائران داخلی و خارجی باید براساس نیازهای آنها برنامهریزی کرد و برای حضور حداکثری زائران تلاش و اهتمام جدی صورت گیرد.
رئیس مجمع نمایندگان خراسانرضوی با بیان اینکه سفر به مشهد در سبد اقتصادی خانوادههای ایرانی قرار دارد، خاطرنشان کرد: سفر و حضور در مشهد به عنوان یکی از کالاهای اساسی برای مردم محسوب میشود، چراکه سفر به مشهد از سفر به نقاط دیگر کشور مانند شیراز و اصفهان هم متفاوتتر است و این سفر نیاز روحی و روانی مسافران و زائران را پاسخ میدهد.
پژمانفر ادامه داد: یکی دیگر از وظایف مهم حاکمیت، ایجاد معنویت برای زائران است که دراین راستا باید اسباب آرامش و معنویت را برای زائران فراهم کرد.
وی اذعان داشت: شأن و جایگاه زائر امام رضا (ع) اقتضا میکند که در شرایط سخت قرار نگیرد تا شیرینی سفر را احساس کند؛ برای تحقق این امر باید تدابیر جدی از سوی حاکمیت و سازمانهای مرتبط انجام شود.
گفتنی است؛ شکایات زائران و مجاوران بارگاه رضوی از طریق شماره تماسهای 2-7283001 و 7045 و سایت razavi-chto.ir و سامانه پیامکی 30006110 ستاد تسهیلات زائران خراسانرضوی پیگیری میشود.
انتهای پیام/70006/ذ30/پ3003