اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس:

تقویت گردشگری همدان نیازمند ساختارسازی است

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: برای توسعه همه‌جانبه استان از طریق جذب گردشگر باید برای گردشگری استان ساختار تعریف و تبیین شود.

تقویت گردشگری همدان نیازمند ساختارسازی است

ابراهیم کارخانه‌ای امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با اشاره به جاذبه‌های بسیار بالای علمی، فرهنگی و تاریخی استان همدان اظهار داشت: با حفظ تمام جوانب فرهنگی باید برنامه‌ریزی لازم برای ارائه خدمات ساختاری و هدفمند به مسافران و گردشگران صورت گیرد.

وی ادامه داد: باید بر اساس یک ساختار از پیش تعیین شده گردشگر به همدان وارد شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: ما در حال حاضر برنامه‌ریزی ساختاری در خصوص جذب گردشگر نداریم و به صورت موسمی و موردی در ایامی گردشگر به استان وارد می‌شود.

وی اضافه کرد: برای جذب گردشگر نیازمند ساختاری هستیم که در مواقع ورود گردشگر همه مدیران استان کار خود را تعطیل نکنند و فقط به فکر برگزاری برنامه خاصی باشند بلکه ساختاری تعریف و ایجاد شود که فقط بحث جذب و ورود گردشگر و مسافر به استان را در تمام ایام سال پیگیری کند.

کارخانه‌ای در ادامه با اشاره به اینکه با ایجاد ساختار گردشگری اهداف نیز مشخص می‌شود تصریح کرد: کارهای فرهنگی لازم با ایجاد ساختار گردشگری جایگاه خود را باز می‌یابد و گردشگری باید منجر به توسعه و پیشرفت استان شود.

وی ادامه داد: در تعریف ساختار گردشگری ما توسعه و پیشرفت استان را در ابعاد مختلف تبیین می‌کنیم. 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: مزیت‌های استانی باید در خدمت ساختار گردشگری برای ارائه بهتر خدمات به مسافران قرار گیرد و به این شکل گردشگری در خدمت توسعه استان و به عنوان یک صنعت تعریف خواهد شد.

وی با بیان اینکه مسافرت‌های موسمی، موقت و رفت و آمدی منجر به توسعه استان نخواهد شد، ادامه داد: فلسفه گردشگری می‌گوید یکی از مؤلفه‌های توسعه همه‌جانبه از طریق جذب گردشگر محقق می‌شود.

کارخانه‌ای در ادامه با بیان اینکه برای توسعه این بعد استان باید برنامه داشته باشیم یادآور شد: نباید فقط به فکر اسکان و تأمین غذای مسافران در مقاطع خاص باشیم و برای توسعه باید اهداف و افق بالاتری را در رابطه با گردشگری تعریف کنیم.

وی گفت: هر برنامه‌ای که منقطع و موسمی باشد و یک اثر موقت و جهشی داشته باشد نمی‌تواند منجر به توسعه استان شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت تأکید کرد: در خصوص جذب گردشگر با اهداف ساختاری یک بسته خدمتی جامع با ارائه جوانب فرهنگی تهیه و تدوین شود.

وی ادامه داد: ارائه مزیت‌های استانی اعم از صنایع دستی، کشاورزی و غذایی در قالب بهترین و زیباترین بسته‌بندی‌ها به مسافران و گردشگران هم موجبات رونق این محصولات در استان فراهم می‌سازد هم می‌تواند منجر به اشتغالزایی گسترده در استان شود.

وی تصریح کرد: در خصوص ارائه محصولات مختلف استانی به گردشگران لازم است که برنامه‌ریزی ویژه و هدفمندی انجام شود.

کارخانه‌ای با اشاره به محصول سیر کشت شده در استان همدان گفت: سیر یکی از مزیت‌های کشاورزی استان است و یکی از عوامل تضمین سلامت هر خانواده استفاده از این محصول است که باید مد نظر باشد.

وی ادامه داد: از آن جا که استفاده از سیر در هر خانواده به سلامت آن خانوار کمک می‌کند و در هر مکانی آویزان باشد ضریب سلامت را افزایش می‌دهد، پس می‌توان با برنامه‌ریزی چند عدد سیر به صورت استاندارد و زیبا در عالی‌ترین بسته‌بندی‌های فرهنگی به مسافران عرضه شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس اضافه کرد: برای پیشبرد این برنامه باید یک تبلیغ گسترده کشوری هم انجام شود که هر خانواده گردشگر و مسافر با یک بسته سیر از همدان با توجه به اینکه ضریب سلامت آن‌ها ارتقا می‌یابد خارج شود.

وی در ادامه بیان داشت: ارائه سیر در بسته‌های زیبا به مسافران می‌تواند در رونق کشاورزی و اشتغالزایی در استان نیز تأثیرگذار باشد.

کارخانه‌ای اضافه کرد: اگر به گردشگری با این نگاه نگریسته شود این موضوع منجر به توسعه استان خواهد شد ولی اگر بدون برنامه باشیم و گردشگر بیاید و از آثار همدان بازدید به عمل آورد و برود فایده‌ چندانی ندارد.

وی به محصول گردو به عنوان یکی دیگر از مزیت‌های کشاورزی استان اشاره کرد و یادآور شد: متأسفانه این محصول به صورت فله‌ای در بسته‌بندی نامناسب در کارتن و داخل گونی در حاشیه جاده‌ها ارائه می‌شود.

کارخانه‌ای اذعان داشت: اگر گردوی همدان در اندازه‌های مختلف و استاندارد در بهترین و زیباترین بسته‌بندی‌ها در مبادی ورودی و خروجی شهر و در اماکن گردشگری به عنوان سوغات همدان ارائه شود نتایج خوبی را در بر خواهد داشت.

وی ادامه داد: این مهم نقش موثری در اشتغال و تولید ملی استان خواهد داشت و باعث رونق درآمدزایی در استان می‌شود.

کارخانه‌ای گفت: برای مثال در بلوار ارم گردوهای پوست کنده در داخل شیشه‌های آب که هر کسی دست خود را درون آن می‌کند ارائه می‌شود که انتقال‌دهنده آلودگی است، در صورتی که نباید چنین باشد.

وی با بیان اینکه صنایع دستی یکی از مزیت‌های مهم استان است افزود: میراث فرهنگی و گردشگری استان می‌تواند چند نمونه از سفال ها را انتخاب کند و عواملی که به عنوان میراث فرهنگی، علمی و تاریخی استان به شمار می‌آید را به سازندگان سفارش دهید که در قالب زیبا و هدفمند بر روی سفال‌ها حک شود و گردشگران با بازدید از اماکن گردشگری استان یکی از این صنایع دستی که در قیمت‌های مناسب است خریداری کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گردشگرانی که برای بازدید از آرامگاه بوعلی سینا می‌آیند چقدر برای آن‌ها جالب خواهد بود که قطعه سفالی را با نقش آرامگاه و جملات زیبا و معنا دار بوعلی سینا را با خود به عنوان سوغات از همدان ببرند.

وی گفت: گردشگری باید هدفمند باشد و ایده‌هایی که هدفمند است منجر به توسعه استان می‌شود.

کارخانه‌ای اضافه کرد: مدیران بیشتر از آنکه کار می‌کنند باید فکر کنند و راه‌های توسعه و پیشرفت استان را مشخص و عملیاتی کنند تا زیرساخت‌های توسعه استان فراهم شود.

انتهای پیام/89019/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول