اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، تجارت مازندران:

عدم تعادل عرضه و تقاضا عامل گرانی اخیر در مازندران بود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: افزایش گردشگران و عدم تعادل عرضه و تقاضا عامل گرانی اخیر در مازندران بود.

عدم تعادل عرضه و تقاضا عامل گرانی اخیر در مازندران بود

مرتضی هاشم‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری در ارتباط با گرانی‌های اخیر در استان مازندران اظهار داشت: میزان حضور گردشگران در مازندران در مقایسه با سنوات گذشته از افزایش چشمگیری برخوردار بود.

وی تصریح کرد: با حضور جمعیت شناور میزان تقاضا افزایش پیدا می‌کند و نیاز بود که عرضه هم هماهنگ با تقاضا باشد.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در ادامه با اعلام اینکه قیمت مرغ منجمد و گرم در ایام نوروز در مازندران نسبت به قیمت‌های سال گذشته افزایش پیدا نکرد، گفت: در حال حاضر قیمت مرغ گرم کیلویی 5 هزار و 400 تومان عرضه می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به رسالت مازندران در تامین پرتقال مورد نیاز کشور خاطرنشان کرد: پرتقال مورد نیاز کشور تهیه و در اختیار استانها قرار گرفت و در مازندران پرتقال با قیمت هزار و 250 تومان عرضه شد.

این مسئول در ادامه درباره افزایش قیمت گوجه و خیار گفت: در مقطعی کوتاه شاهد افزایش قیمت گوجه و خیار بودیم ولی امروز به قیمت متعادل 2 هزار و500 تومان رسید.

هاشم‌پور در ادامه با اعلام نرخ گوشت گوسفند با قیمت 23 هزار تومان بیان داشت: نرسیدن به موقع صیفی‌جات به واسطه ترافیک و افزایش 40 درصدی حجم مسافران باعث افزایش قیمت در چند روز اخیر شد.

وی در ادامه به حضور بازرسان بازار در سطح استان مازندران اشاره کرد و گفت: بازرسان بازار در خلال ایام سال در شهرستان‌ها حضور داشتند و پرونده‌های تشکیل شده در اختیار تعزیرات حکومتی قرار گرفت.

این مسئول در اصرار خبرنگار فارس که بحث افزایش قیمت صدای معاون سیاسی استاندار مازندران و مسئول بازرسی استانداری مازندران و نیز صدای برخی فرمانداران را درآورد، گفت: اگر مسئولان استانی درارتباط با بازار سوال دارند شخصا جواب را تقدیم می‌کنم.

هاشم‌پور در ادامه با تایید بر وجود گرانی در کشور بیان داشت: ما به دنبال آن هستیم که با گران‌فروشان و تخلفات برخورد شود.

اما نکته آخر مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندارن نیاز به تامل دارد که هاشم‌پور اعلام کرد: طبق ارزیابی که مرکز آمار ایران اعلام کرد مازندران در ایام نوروز پایین‌ترین قیمت اقلام اساسی را داشته است.

به گزارش فارس: این اظهارات در حالی مطرح است که معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران، مسئول بازرسی استانداری مازندران و بسیاری از فرمانداران استان مازندران از افزایش بی‌رویه کالاهای اساسی و عدم نظارت بر بازار گلایه‌های جدی داشتند.

انتهای پیام/86004/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول