اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سنندج:

موج جدید گرانی‌ها مشکلات مردم را افزایش داده است

امام جمعه سنندج گفت: موج جدید گرانی‌ها به ویژه در برخی اقلام و کالاهای اساسی و مورد نیاز مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده است.

موج جدید گرانی‌ها مشکلات مردم را افزایش داده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا حسام‌الدین مجتهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سنندج با ابراز نگرانی از افزایش قابل توجه قیمت کالاهای ضروری مردم در سطح کشور و استان اظهار کرد: از دو سه  ماه پیش تاکنون اجناس به شکل بی‌رویه‌ای گران شده و حتی افزایش قیمت‌ها در برخی اجناس به 200 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه گرانی‌های چند ماه اخیر مشکلات جدی را برای مردم به ویژه اقشار ضعیف جامعه به وجود آورد تصریح کرد: متاسفانه این گرانی‌ها نه تنها مهار نشد بلکه شاهد افزایش قیمت در کالاهای خوراکی و اجناس ضروری در سطح جامعه هستیم.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه موج جدید گرانی‌های اخیر مشکلات مردم را افزایش داده است، افزود: برای جلوگیری از ایجاد مشکلات بیشتر برای مردم مسئولین باید با جدیت و برنامه‌ریزی دقیق ضمن کنترل گرانی‌های موجود مانع از افزایش قیمت کالاهای دیگر شوند.

ماموستا مجتهدی تصریح کرد: قیمت برخی از کالاهای همچون گوجه‌فرنگی یک‌شبه به پنج هزار تومان می‌رسد، اما در این میان کسی جوابگوی این شرایط نیست.

وی با اشاره به تورم موجود در جامعه و آسیب‌های ناشی از آن توجه به قشر محروم و نیازمند را در شرایط کنونی ضروری دانست و گفت: مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود بر ریشه‌کن کردن گرانی‌ها و مهار تورم برای افزایش رضایت عمومی تأکید کرده‌اند.

امام جمعه سنندج بر ارائه راهکارهای علمی و عملی برای مهار گرانی‌ها از سوی مسئولان تاکید کرد و افزود: رفع این مشکل با توجه به تهدیدات و تحریم‌هایی که از سوی دشمنان به کشور تحمیل شده امری ضروری و موجب خنثی شدن توطئه‌های دشمنان خواهد شد.

ماموستا مجتهدی مدیریت درست خانواده‌ها در مصرف کالاها و اجناس و توجه به اصل مهم صرفه‌جویی را ضروری دانست و گفت: مردم نباید با خریدهای اضافی موجب کمبود اجناس در بازار و افزایش قیمت کالاها از سوی افراد سودجو شوند.

امام جمعه سنندج در  بخش دیگری از خطبه‌های این جمعه از برخورد بد برخی از قضات دادگاه‌های استان انتقاد کرد و افزود: قضات باید در برخورد با مراجعه‌کنندگان به دادگاه‌ها با نهایت احترام رفتار کرده و در زمان عصبانیت هیچ وقت حکمی را صادر نکنند.

وی از شغل قضات به عنوان یکی از حساس‌ترین شغل‌ها نام برد و بیان کرد: در انتخاب قضات باید به نکات مهمی توجه شود تا شاهد گرفتن زیر میزی و برخی رفتارهای غیر شرعی از سوی آنان نباشیم.

امام جمعه سنندج کم توجهی برخی از قضات به اجرای احکام الهی را در دادگاه‌ها نگران کننده دانست و تصریح کرد: اگر احکام صادر شده از سوی قضات با توجه به جرم انجام شده صادر شود بسیاری از ناهنجاری‌ها و جرم‌های موجود در جامعه ریشه‌کن می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به نام‌گذاری امسال با عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری لازمه تحقق آن را وحدت و همبستگی بیش از پیش بین مسئولان و مردم دانست و گفت: با توجه به انتخابات پیشرو و تحریم‌های اقتصادی دشمنان تحقق این شعار نیازمند تلاش مضاعف مسئولین و مردم در همه حوزه‌ها است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: هدف اصلی از حماسه اقتصادی با توجه به نامگذاری سال‌های گذشته و آمادگی‌هایی که داریم رفع مشکلات اقتصادی است و تحقق آن نیازمند تلاش همه‌جانبه مردم و مسئولان است.

انتهای پیام/79002/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول