اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رسول خطیبی نخستین مربی بومی در راه صعود به لیگ برتر

فوتبال تبریز در لیگ برتر سرخابی شد

رسول خطیبی نخستین مربی فوتبال تبریز است که تیمی از تبریز را به لیگ برتر می‌رساند.

فوتبال تبریز در لیگ برتر سرخابی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز با تساوی دو بر دو مقابل ابومسلم مشهد  جواز حضور در لیگ برتر فوتبال کشور را کسب کرد. گل‌های تیم گسترش فولاد در این بازی توسط کاوه زنگیان و سامان نریمان جهان به ثمر رسید.

گسترش فولاد تبریز در حالی به این مهم دست یافت که هنوز دو هفته از این رقابت‌ها باقیمانده است. بازی تیم گسترش فولاد تبریز با تیم‌های مس سرچشمه کرمان در تبریز و الوند در همدان جنبه تشریفاتی دارد.

نماینده جدید فوتبال تبریز در لیگ برتر در 24 بازی خود صاحب 14 برد، 8 تساوی و دو باخت شده و سزاوارانه به لیگ برتر صعود کرد.

 

 رسول خطیبی اولین مربی بومی

 رسول خطیبی نخستین مربی فوتبال تبریز است که موفق شد تیمی از تبریز را به لیگ برتر برساند. پیش از وی تراکتورسازی سه بار با هدایت حسین فکری به جام تخت جمشید، واسیلی گوجا به لیگ آزادگان و فراز کمالوند به لیگ برتر صعود کرده بود.

ماشین‌سازی نیز با گارنیک به جام تخت جمشید و با حسین فکری به لیگ آزادگان صعود کرده و شهرداری تبریز نیز با بیژن ذوالفقار نسب به جام آزادگان و اکبر میثاقیان به لیگ برتر صعود کرده بودند که تمام صعودهای فوتبال تبریز به بالاترین سطح فوتبال کشور با عناوین مختلف با مربیان غیربومی صورت گرفته و رسول خطیبی نخستین مربی تبریزی شد که تیمی را از شهر خود به لیگ برتر می‌رساند.

 فوتبال تبریز در لیگ برتر سرخابی شد

 با صعود تیم گسترش فولاد تبریز به لیگ برتر، فوتبال تبریز در این رقابت‌ها صاحب دو نماینده شد.

 تراکتورسازی با رنگ قرمز و گسترش فولاد با رنگ آبی نماینده‌های فوتبال تبریز در لیگ برتر را تشکیل داده تا  فوتبال تبریز در این رقابت‌ها سرخابی شود.

در دو هفته باقیمانده شهرداری نیز هنوز برای صعود به لیگ برتر امیدوار است. 

گسترش فولاد تبریز نگین باشگاه‌های تبریز

 از گسترش فولاد می‌توان به نگین باشگاه‌های تبریز و حتی کشور یاد کرد.

این تیم با وجود عمر کوتاه حیاتش، افتخارات زیادی را کسب کرده است، صعود به دیدار پایانی جام حذفی کشور در فصل 89-88 و در آستانه صعود قرار گرفتن به لیگ برتر در سال 89 که با اجحاف صورت گرفته حق مسلم این تیم نادیده انگاشته شد و بالاخره صعود به لیگ برتر در فصل92-91 .

با این حساب گسترش فولاد تبریز امسال با برنامه‌ریزی دقیق توانستند نماینده شایسته‌ای برای فوتبال تبریز باشند.

در موفقیت‌های به دست آمده باشگاه گسترش فولاد تبریز سمندر مدیر این باشگاه نقش بسزایی داشته است.

گسترش فولاد تبریز جزو معدود باشگاه‌های پر امکانات کشور است که علاوه بر داشتن استادیوم اختصاصی، از چند زمین چمن نیز بهره می‌برد.

 

 گسترش فولاد تبریز سومین نماینده فوتبال تبریز در لیگ برتر

تیم گسترش فولاد تبریز سومین نماینده فوتبال تبریز در لیگ برتر کشور است، پیش از گسترش فولاد، تیم‌های تراکتورسازی و شهرداری تبریز موفق به صعود به لیگ برتر شده بودند.

در کل رقابت‌های باشگاهی ایران تیم گسترش فولاد چهارمین نماینده این منطقه است.

پیش‌تر تیم‌های تراکتورسازی، ماشین‌سازی و شهرداری تبریز سابقه حضور در لیگ باشگاه‌های کشور را داشته‌اند.

 

 مروری بر راه صعود گسترش فولاد تبریز

 گسترش فولاد تبریز در حالی جشن صعود را برپا کرد که هنوز دو هفته از این رقابت‌ها باقیمانده است.

گسترش فولاد در این رقابت‌ها 14 پیروزی کسب کرد. آبی‌پوشان تبریز مقابل تیم‌های ماشین سازی تبریز، شهرداری اراک و استقلال اهواز در هر دو دیدار رفت و برگشت به پیروزی رسیدند. شاگردان رسول خطیبی در مصاف با تیم‌های نساجی قائم شهر، اتکای گلستان، گل گهر سیرجان، سنگ آهن بافق، نفت مسجد سلیمان، پارسه ایرانیان، ابومسلم مشهد و الوند همدان نیز در تبریز به برتری دست یافتند.

گسترش فولاد تبریز  هر دو بازی رفت و برگشت خود مقابل شاهین بوشهر را مساوی کرد تا شاهین تنها تیمی باشد که در تبریز از گسترش فولاد امتیاز گرفته باشد.

گسترش فولاد تبریز در خانه حریفان با تیم‌های نساجی قائم شهر، نفت مسجد سلیمان، پارسه ایرانیان، سنگ آهن بافق، ابومسلم مشهد و مس سرچشمه مساوی کرده است و تنها دو باخت خارج از خانه مقابل تیم‌های اتکای گلستان و گل گهر سیرجان داشته باشد.

شاگردان رسول خطیبی با 42 گل زده بهترین خط حمله این رقابت‌ها را به خود اختصاص داده و  با 22 گل خورده دومین خط دفاع برتر گروه خود هستند.

محسن دلیر بهترین گلزن تیم گسترش فولاد تبریز

محسن دلیر با زدن 10 گل بهترین گلزن تیم گسترش فولاد تبریز در رقابت‌های این فصل لیگ دسته اول ایران شد. لیست کامل گلزنان گسترش فولاد تبریز به شرح زیر است. 

10 گل: محسن دلیر

6گل: رسول علیزاده- مهرداد بایرامی

5گل: مهدی قریشی

4گل: رسول خطیبی

3گل: سعید آقایی و سامان نریمان جهان 

2گل: امید نظامی‌پور 

یک گل:سعید مهدی پور، هادی جعفری، کاوه زنگیان

  رسول خطیبی سلطان پاس گل

رسول خطیبی  با 9 پاس گل بهترین پاسور تیم گسترش فولاد تبریز شناخته شد. رسول علیزاده با 6 پاس گل و امیر تیزرو با 5 پاس  در مکان‌های بعدی بهترین پاس دهنده گل تیم گسترش فولاد تبریز قرار گرفتند.

 ------------------------------

گزارش: فرهاد فرهادپور

.------------------------------

انتهای پیام/60002/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول