اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال تا روز گذشته

تعداد زائران حرم شاه‌چراغ (ع) به 6 میلیون و 921 هزار نفر رسید

مدیر آستان احمدی و محمدی (ع) گفت: تا روز گذشته بیش از 6 میلیون و 921 هزار زائر از سراسر کشور به بارگاه ملکوتی احمدی و محمدی (ع) مشرف شدند.

تعداد زائران حرم شاه‌چراغ (ع) به 6 میلیون و 921 هزار نفر رسید

سید محمدحسن دستغیب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: با توجه به حضور میلیونی زائران و گردشگران مذهبی و اشتیاق فراوان آنان به زیارت مرقد مطهر حضرت شاه‌چراغ و سید میرمحمد (ع) اجرای عملیات عمرانی به ویژه ساخت رواق امام خمینی (ره) و صحن جمهوری اسلامی در میدان سابق احمدی را در دستورکار قرار داده‌ایم.

وی اضافه کرد: از آنجا که تمهیدات لازم برای مسافران نوروزی از سوی ستاد تسهیلات شهرستان شیراز به عمل آمده است، از زائران تقاضا می‌شود از نصب چادرهای مسافرتی در اطراف حرم، کوچه‌ها و اماکن مرتبط  خودداری کنند.

مدیر آستان احمدی و محمدی (ع) تصریح کرد: تولیت آستان مقدس برای ارائه خدمات فرهنگی و مذهبی به زائران و گردشگران مذهبی برنامه‌های متعددی شامل نمایشگاه عکس کتب نسخ خطی، چاپ ماهنامه، مسابقه همگام با قرآن و عترت، قرائت زیارت کوتاه حضرت سید میراحمدبن موسی و خواندن ادعیه و دیگر برنامه‌های جنبی را برگزار کرده است.

دستغیب بیان داشت: برگزاری غرفه‌های فیلم، انیمیشن، نمایش عروسکی با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با زندگی ائمه اطهار و بعضی از پیامبران و مفاهیم قرآنی و دینی از دیگر برنامه این تولیت برای این قشر از جامعه بوده است.

وی اذعان داشت: درمانگاه دارالشفای آستان مقدس از ساعت هفت صبح تا 12 شب آماده ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به زائران و گردشگران مذهبی است.

انتهای پیام/2448/ذ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول