اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوروز در سرزمین طلای سرخ

گرایلی: بقاع متبرکه فردوس مملو از جمعیت شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه بقاع متبرکه فردوس مملو از جمعیت شده است گفت: سالانه بیش از 19 هزار زائر از بقاع متبرکه فردوس دیدن می‌کنند.

گرایلی: بقاع متبرکه فردوس مملو از جمعیت شد

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد‌طاهر گرایلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: سالانه بیش از 19 هزار زائر از سه امامزاده شاخص فردوس شامل امامزادگان سلطان محمد و سلطان ابراهیم، امامزاده سلطان ابوالقاسم سرند و امامزاده سلطان کریم‌شاه بازدید می‌کنند.

گرایلی افزود: امامزاده سلطان محمد و ابراهیم فردوس دارای هفت نفر هیئت امنا، چهار نفر خادم ثابت و همچنین این بقعه دارای 70 تا 80 نفر خادم افتخاری اعم از زن و مرد می‌باشد.

امامزادگان سلطان احمد و سلطان ابوالحسن در روستای ییلاقی و بسیار خوش آب و هوای مهوید در فاصله 215 کیلومتری خراسان جنوبی قرار دارد.

 

امامزاده سلطان احمد از نوادگان امام سجاد(ع) بوده و قدمت ساختمانی و بنای بقعه به دوره صفویه می‌رسد.

حدود 4 هزار و 500 نفر در ایام محرم و صفر به امامزاده سلطان احمد در راستای مراسم عزاداری و همچنین در طول سال بیش از 10 هزار زائر و مسافر به این امامزاده سفر می‌کنند.

امکانات رفاهی و خدماتی این بقعه شامل مهمانسرا، مراکز اقامتی و تفریحی می‌شود و در ایام تعطیلات برای مسافران تجهیز شده است.

در بقعه امامزاده سلطان محمد و سلطان ابراهیم یک قرآن خطی از دوره قاجاریه وجود دارد که مشتاقان زیادی را به خود جلب کرده است.

امامزاده سلطان ابوالقاسم سرند

بقعه متبرکه سلطان ابوالقاسم سرند شهرستان فردوس در فاصله 180 کیلومتری خراسان جنوبی واقع شده است.

امامزاده سلطان ابوالقاسم سرند سالانه پذیرای 7 هزار زائر است.

این امامزاده دارای یک نفر خادم ثابت و تعداد پنج نفر خادم افتخاری و برخوردار از هیئت امنا است.

امامزاده سلطان کریم شاه در روستای خانیک

امامزاده سلطان کریم شاه در روستایی ییلاقی در فاصله 223 کیلومتری خراسان جنوبی و همچنین بقعه امامزاده سید جلیل در روستای ییلاقی امرودکان در فاصله 226 کیلومتری مرکز استان واقع شده است.

بقعه متبرکه سید جلیل مورد التفات و اعتقاد مردم منطقه و روستا است و بیشتر فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی روستای خانیک در این بقعه برگزار می‌شود.

در این بقعه متبرکه یک خادم ثابت، تعداد 10 خادم افتخاری و شش نفر هیئت امناء فعالیت و حدود 2 هزار نفر در ایام تعطیلات از این مکان بازدید می‌کنند.

خبرنگاران خبرگزاری فارس در خراسان جنوبی که امروز به مناسبت 13 فروردین به بقاع متبرکه استان سفر کرده‌اند از ازدحام جمعیت در امامزادگان فردوس خبر می‌دهند. 

انتهای پیام/69015/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول