اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرش چهارمحال و بختیاری خبر داد

ارسال فرش‌های دستباف چهارمحال و بختیاری به نمایشگاه بین‌المللی دموتکس چین

رئیس اداره فرش چهارمحال و بختیاری گفت: فرش‌های استان برای عرضه در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی فرش دموتکس به چین ارسال شد.

ارسال فرش‌های دستباف چهارمحال و بختیاری به نمایشگاه بین‌المللی دموتکس چین

علیرضا شیخی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت:  فرش‌های ابریشمی و تابلو فرش‌های استان از جمله آثاری است که به همراه فرش‌های 13 شرکت ایرانی به نمایشگاه شانگهای چین ارسال شده است.

وی افزود: ‌در این نمایشگاه سه روزه، 13 شرکت ایرانی با هماهنگی بخش بازرگانی سفارت ایران در چین و مرکز ملی فرش شرکت کرده‌اند.

شیخی با بیان اینکه فرش دستباف چهارمحال و بختیاری از زیباترین فرش‌های کشور به شمار می‏رود، تصریح کرد: فرش استان به ویژه دو نوع بافت نقش بختیاری و چالشتری با گل‌های ترنج، لچکی، سرو کاج، گل مینا و با قاب‌های ترکیبی و خشتی‌های چهار ضلعی، یکی از زیباترین فرش‌های کشور است.

رئیس اداره فرش چهارمحال و بختیاری، مهم‌ترین ویژگی فرش‌های این استان را رنگرزی سنتی برشمرد و گفت:‌ فرش‌های دستباف تولیدی این استان در سال‌های گذشته نیز در نمایشگاه دموتکس آلمان برای نخستین بار جایزه اصالت رنگ فرش جهان را کسب کرد.

شیخی ادامه داد:‌ فرش دستباف این استان، به دلیل استفاده از رنگ‌های طبیعی و گیاهی، دارای رنگ ثابت و اصیل است، به همین دلیل مورد توجه کارشناسان فرش دنیا در نمایشگاه دموتکس قرار گرفت.

وی از صادرات فرش این استان به کشورهای مختلف جهان خبر داد و ابراز داشت: فرش تولیدی در استان چهارمحال و بختیاری در استان های مختلف کشور و در کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپا، آمریکا و کانادا طرفداران فراوانی دارد.

این مسئول افزود: در حال حاضر سالانه به طور متوسط یکصد هزار متر مربع فرش دستباف توسط 90 هزار بافنده در این استان تولید می‌شود و بیش از 85 درصد از فرش تولید شده در این استان، به کشورهای مختلف جهان صادر می‌شود.

شیخی متذکر شد:‌ هم اکنون قالیبافان این استان بر 45 هزار دار قالی در سبک‌های یلمه، گبه ریزباف، بختیاری و چالشتری فرش می‌بافند که براساس برخی از نظریات محققان، طرح فرش سرو و کاج استان چهارمحال و بختیاری به عنوان اصیل‌ترین طرح آریایی مطرح است.

انتهای پیام/68004/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول