اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات آستان قدس رضوی:

روزانه 25 سخنرانی تبلیغی و مذهبی در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی و مناسبت‌های ویژه آستان قدس رضوی گفت: همزمان با ایام نوروز و دهه فاطمیه، روزانه 25 سخنرانی تبلیغی و مذهبی ویژه عموم زائران و مجاوران در اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده است.

روزانه 25 سخنرانی تبلیغی و مذهبی در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود روحانی‌نژاد عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این سخنرانی‌ها با عنوان گلواژه معارف برای عموم زائران بارگاه منور رضوی در رواقهای امام خمینی(ره)، دارالاجابه، غدیر، دارالحجه و شبستانهای مسجد جامع گوهرشاد برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: حجت‌الاسلام سیداحمد خاتمی، سید حسین قمی، سید حسین مؤمنی، مهدی ماندگاری، فلاح‌زاده، راشد یزدی، طباطبایی نسب، هادی طباطبایی، سید جعفر طباطبایی، گلزاده و سعیدی برخی از سخنرانان حرم مطهر رضوی در ایام نوروز 92 و دهه فاطمیه  هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی و مناسبت‌های ویژه آستان قدس رضوی تصریح کرد:خانواده وجوانان، سبک زندگی دینی، بیان معارف اسلامی، بیان سیره و حدیث از ائمه معصومین(ع)، اخلاق رضوی، درسایه سار نهج‌البلاغه، شرح صحیفه سجادیه و آداب زیارت مهم‌ترین موضوعات سخنرانی‌های حرم مطهر رضوی در این ایام است.

روحانی‌نژاد افزود: هر روز قبل از نماز ظهر و عصر، قبل از نماز مغرب و بعد از نماز عشاء در صحن‌های مختلف حرم مطهر رضوی جلسات بیان احکام برگزار و در آن احکام مورد نیاز عموم زائران مطرح می شود.

وی بیان کرد: همزمان با ایام نوروز و شهادت حضرت فاطمه‌(س) سلسله جلسات سخنرانی حرم مطهر رضوی از دوم فروردین با رویکرد دهه فاطمیه و بیان سیره فاطمی برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی و مناسبت‌های ویژه آستان قدس رضوی یادآور شد: ساعات پس از زیارت، فرصت مغتنمی است تا در حریم قدسی عالم آل محمد(ص)، زائران به کسب معرفت و بهره‌مندی از دریای بیکران اندیشه و عرفان اسلامی مشغول شوند و چون به واسطه حضور در منبع فیض و نور، آمادگی دریافت حقایق دارند از این رو سلسله جلسات سخنرانی و بیان معارف دینی برای عموم زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) تدارک دیده شده است.

روحانی‌نژاد تاکید کرد: برگزاری سخنرانی‌های عمومی در قالب بیان سیره، احکام و اعتقادات، آداب زیارت، شرح و تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه و ادعیه و زیارت مختلف نظیر زیارت امین الله، امام رضا(ع) از جمله برنامه‌های تبلیغی، مذهبی حرم مطهر رضوی در ایام نوروز است.

انتهای پیام/70009/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول