اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست پلیس راه گیلان خبر داد

افزایش 18 درصدی ورود خودروی گردشگر نوروزی به گیلان / ترافیک سنگین در محورهای مواصلاتی گیلان

سرپرست پلیس راه گیلان از ورود بالغ بر 750 هزار خودروی گردشگر نوروزی با 18 درصد افزایش نسبت به سال گذشته در این استان خبر داد و گفت: ترافیک سنگین در محورهای مواصلاتی گیلان برقرار است.

افزایش 18 درصدی ورود خودروی گردشگر نوروزی به گیلان / ترافیک سنگین در محورهای مواصلاتی گیلان

مهیار رستگار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آخرین وضعیت راه‌های مواصلاتی استان، اظهار کرد: محورهای مواصلاتی استان به ویژه قزوین به رشت ترافیک سنگین و خروجی استان نیمه سنگین است.

وی ترافیک محورهای تالش‌ ـ آستارا، رشت ‌ـ فومن و سنگر‌ـ انزلی را سنگین خواند و افزود: با آغاز سال نو و آغاز تعطیلات نوروزی در گیلان مانند سال‌های گذشته شاهد حضور گسترده مسافران و گردشگران هستیم و ترافیک سنگین در محورهای مواصلاتی استان به ویژه محور رشت‌ ـ قزوین برقرار است.

این مسئول با بیان اینکه با آغاز موج دوم سفرهای نوروزی و همزمانی ورود و خروج مسافران تراکم ترافیک جاده‌های گیلان بیش از پیش نمود پیدا کرده است، اذعان کرد: امسال سفرهای نوروزی به گیلان رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بالغ بر 750 هزار خودرو از محورهای ورودی وارد گیلان شده‌اند، تصریح کرد: این میزان ورودی خودرو نسبت به سال گذشته 18 درصد افزایش داشته است.

رستگار درباره تصادفات جاده‌ای استان خاطرنشان کرد: از 25 اسفند 91 تا پایان نهم فروردین جاری 200 فقره تصادف رانندگی منجر به جرح در جاده‌های گیلان رخ داد که 286 نفر مجروح و 23 نفر کشته شدند.

وی از مسافران نوروزی و شهروندان خواست تا با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و احترام به حقوق دیگران و پرهیز از حرکات مخاطره ‌و حادثه‌ساز به رانندگی بپردازند تا حوادث تلخ در این ایام رخ ندهد.

سرپرست پلیس راه گیلان از محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های استان خبر داد و یادآور شد: با توجه به آغاز نیمه دوم تعطیلات و پیش‌بینی خروج مسافران و ورود موج دوم گردشگران نوروزی به استان و در پیش بودن روز طبیعت در 13 فروردین، محدودیت‌هایی برای ایجاد امنیت و کشش ترافیکی در محورهای مواصلاتی گیلان اعمال می‌شود.

وی اضافه کرد: از ساعت 12 روز چهارشنبه هفتم فروردین تا ساعت 24 روز جمعه 16 فروردین جاری تردد انواع کامیون و تریلر به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از مسیر رشت به قزوین و بلعکس ممنوع شده است.

رستگار درباره محدودیت‌های ترافیکی 12 و 13 فروردین جاری اذعان کرد: برای روزهای دوشنبه 12 فروردین و سه‌شنبه 13 فروردین نیز در محور آستارا به اردبیل و اسالم به خلخال از ساعت هفت صبح تا 24 همان روزها محدودیت ترافیکی برای انواع کامیون‌ها و تریلرها به استثنای حاملان سوخت و مواد فاسد شدنی ممنوع اعمال می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت جوی هوای بارانی در برخی نقاط گیلان، خاطرنشان کرد: ریزش باران در مسیر چابکسر و تالش موجب لغزندگی جاده‌ها شده است بنابراین از رانندگان می‌خواهیم با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

انتهای پیام/2300/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول