اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

12 فروردین تجلی حاکمیت الهی در طول تاریخ اسلام است

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: یوم‌الله 12 فروردین روز تجلی حاکمیت الهی در طول تاریخ اسلام است.

12 فروردین تجلی حاکمیت الهی در طول تاریخ اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلای بزرگ امام‌خمینی (ره) این شهر برگزار شد با سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: تلاش کنیم تا در روزهای آغازین سال جدید، دل‌های خود را به برکت تقوا و ایمان نورانی و خود را برای سالی معنوی و پربرکت آماده کنیم.

وی، تقوا و پرهیزکاری را تنها راه رستگاری انسان‌ها دانست و گفت: انس با خدا به وسیله اقامه نماز، ذکر خدا، تلاوت قرآن و برپا داشتن نماز شب کمک می‎کند تا تقوا در دل‌ها تقویت شود.

نکونام در ادامه با اشاره به روز قیامت و اصل معاد، تصریح کرد: اعتقاد به روز قیامت یکی از اموری است که انسان‌ها همواره آن را به سختی باور کرده و برهمین اساس ضروری است تا در اثبات اصل معاد اهتمام ویژه‌ای به کار گرفت.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: در همین راستا افراد مکلف هستند تا با مطالعه آموزه‌های دین و قرآن کریم درک و معرفت خود را نسبت به معاد و روز قیامت ارتقا دهند.

نکونام در ادامه با گرامیداشت 12 فروردین اظهار داشت: 12 فروردین یوم‌الله است و باید تا می‎توان در گرامیداشت و بزرگداشت این روز تلاش کرد.

وی ادامه داد: اهمیت یوم‌الله 12 فروردین به این دلیل است که ما در این روز شاهد تثبیت نظام جمهوری اسلامی و رای قاطع و حداکثری مردم به این نظام بودیم.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی در طول تاریخ اسلام بی‌سابقه بود، گفت: شکل‌گیری چنین نظامی یک خلاء بزرگ در طول تاریخ اسلام به شمار می‎رفت و این خلاء با رای «آری» مردم در 12 فروردین برطرف شد.

نکونام با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران دارای دو رکن اساسی است، افزود: مردم و اسلام دو رکن این نظام هستند و در طول تاریخ این دو رکن هیچ‌گاه در کنار هم قرار نگرفته بودند و تحقق این مهم  افتخار بزرگی برای ملت مسلمان ایران است.

وی با اشاره به حضور حماسی و چشمگیر مردم در عرصه‌های مهم و حساس کشور، تصریح کرد: پس از گذشت بیش از سه دهه از انقلاب اسلامی، ملت ایران بر ارزش‌ها و آرمان‌های نظام و انقلاب استوار و ثابت قدم است.

نکونام، وحدت و انسجام را مهمترین دارایی و افتخار ملت ایران برشمرد و بیان داشت: آن چه این نظام را تاکنون استوار و مقتدر نگه داشته است، انسجام و وحدت ملت ایران است و باید در تقویت این دارایی بیش از پیش تلاش کرد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به برگزاری انتخابات آتی ریاست جمهوری، اظهار داشت: دشمن برای فتنه‌اندازی و توطئه‌افکنی در کشور به این انتخابات به چشم یک فرصت نگاه می‌کند و سعی دارد تا انسجام و یکپارچگی کشور را از این طریق بر هم بزند.

نکونام خاطرنشان کرد: در حالی که ملت ایران باید هوشیار و حساس باشند، اما هیچ نگرانی وجود ندارد و به یاری خدا کشور از این مرحله نیز به سلامت عبور خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با گرامیداشت 13 فروردین، روز طبیعت اظهار داشت: این روز یکی از سنت‌های خوب و ارزشمند است و مردم باید توجه داشته باشند که با حضور خود در طبیعت، باور خود را به توحید تقویت کنند و در حفظ طبیعت و رعایت حقوق دیگران بکوشند.

نکونام با اشاره به 14 فروردین، روز کتاب کودک تاکید کرد: کتاب یکی از ابزارهای رشد و تربیت کودکان است و خانواده‌ها باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/68004/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول