اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبیک:

مرکز توطئه علیه ایران اسلامی، آمریکاست

امام جمعه شهر آبیک گفت: طی 35 سال اخیر، هرگاه نام دشمن در ایران اسلامی برده شده ذهن ملت ایران متوجه آمریکا می‌شود بنابراین ملت ایران می‌داند که دشمن اصلی انقلاب اسلامی آمریکاست.

مرکز توطئه علیه ایران اسلامی، آمریکاست

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام سید ابوتراب موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر آبیک در مسجد ولی عصر (عج) این شهر اظهار داشت: کشورهایی که زیر سایه استکبار جهانی زندگی می‌کنند وضعیت نامطلوبی دارند ولی ملت ایران طی 35 سال اخیر نشان داد که در زیر سایه آمریکا نبودن به معنای عقب افتادگی نیست بلکه به این معناست که با کوتاه کردن دست آمریکا از کشورمان و تودهنی زدن به این دشمن درجه یک، زندگی بهتر و کشوری رو به پیشرفت داریم.

وی با بیان اینکه ملت ایران از فشارها، تهدیدها و سختی‌های وارده از سوی دشمنان هرگز به زانو در نمی‌آید، افزود: انقلاب اسلامی نجات بخش مستضعفان دنیا و تاریخ از سلطه ستمکاران و مستکبران است که مطلوب است مردم با افزایش بصیرت و آگاهی، آرمان‌های بلند نظام اسلامی را یکی پس از دیگری تحقق بخشند.

مرکز توطئه علیه ایران، آمریکاست

خطیب جمعه شهر آبیک خاطرنشان کرد: طی 35 سال اخیر، هرگاه نام دشمن در ایران اسلامی برده شده ذهن ملت ایران متوجه آمریکا می‌شود بنابراین ملت ایران می‌داند که دشمن اصلی انقلاب اسلامی آمریکاست که همیشه تلاش می‌کند با توطئه‌های رنگارنگ و پیچیده برای انقلاب اسلامی تعیین تکلیف کند که نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

موسوی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی در قد و قواره‌ای نیست که در صف دشمنان ایران به چشم آید گرچه تهدیداتی علیه ایران اسلامی می‌کند ولی می‌داند که شکست خواهد خورد.

مردم و مسئولان امیدوارانه حماسه سیاسی را راهبردی کنند

امام جمعه شهر آبیک با اشاره به نامگذاری امسال به نام «سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» از سوی مقام معظم رهبری اذعان داشت: مردم و مسئولان باید امیدوارانه و با نشاط در راستای تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی گام بردارند که البته با همت والا و دلی پر امید و پرنشاط می‌توان حماسه آفرینی کرد.

موسوی ادامه داد: ضروری است که حضور مردم در حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی حضوری جهاد گونه باشد چراکه حماسه با جهاد سازگاری دارد.

مسخ ملکوتی در دنیا محال نیست

امام جمعه شهر آبیک در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به آیه 60 سوره مبارکه مائده گفت: مورد لعن و دور بودن از رحمت الهی، مورد خشم و غضب خدا بودن، مجازات شدن به شکل بوزینه و خوک و ایمان آورندگان به طاغوت از ویژگی‌ها و اوصاف صهیونیست است که از دین، ایمان، مذهب، نماز و برنامه‌های مذهبی مسلمانان عیب جویی می‌کنند.

موسوی ادامه داد: دو نوع مسخ داریم یکی مسخ ملکی که به معنای جدا شدن روح از بدن انسان و وارد شدن در بدن حیوان است که چنین مسخی محال است و چنین مسخی نداریم و جزو تناسخ محسوب می‌شود و دیگری مسخ ملکوتی که روح انسان در اثر گناه حیوان می‌شود که شکی در این مسخ وجود ندارد و اوصاف حیوان در نفس انسان گناهکار رسوخ می‌یابد چراکه ظاهر انسان بحث عرضی است و روح انسان بحث ذاتی است.

وی افزود: کسانی که در برابر طاغوت کرنش می‌کنند بدترین جایگاه را در آخرت خواهند داشت که قابل تصور نیست که البته امروزه ستمگران در سراسر دنیا مشمول طاغوت هستند که نمونه این طاغوت‌ها رژیم پهلوی بود که سر در فرمان خدا نداشت.

کتاب‌خوانی از دوران کودکی نهادینه شود

خطیب جمعه شهر آبیک در ادامه خطبه‌ها با اشاره به 14 فروردین ماه روز جهانی کتاب کودک اظهار داشت: شایسته است که والدین و مربیان مهدهای کودک، کودکان را با کتاب و کتاب‌خوانی بیشتر آشنا کنند چراکه اگر با کتاب که به عنوان بهترین دوست است مأنوس شوند و بر اطلاعات خود اضافه کنند، به مقامات عالیه دست خواهند یافت.

موسوی با اشاره به 10 فروردین سالروز همه پرسی و رأی 98 درصدی مردم به نظام جمهوری اسلامی در سال 58 بیان کرد: در این روز ملت ایران یک حماسه تاریخی و ماندگاری را خلق کردند که نظیر آن در دنیا وجود نداشت.

وی با اشاره به روز 12 فروردین روز جمهوری اسلامی گفت: این روز، بسیار ارزشمند است چراکه جمهوری اسلامی بسیار با اهمیت و ارزشمند است که باید از سوی مردم و مسئولان گرامی و بزرگ داشته شود.

امام جمعه شهر آبیک با اشاره به روز 13 فروردین روز طبیعت خاطرنشان کرد: مردم باید با مشاهده طبیعت و شکوفایی زمین و درختان و گیاهان به یاد روز رستاخیز بیافتند و طبیعت را نشانه‌ای از قدرت خدا بدانند و به طبیعت آسیب نرسانند.

موسوی تقوای الهی را سبب رسیدن انسان به جایگاه و مقام رفیع انسانی ذکر و بر رعایت تقوا و افزایش معنویت به مردم تأکید کرد.

انتهای پیام/77006/ع40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول