اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نهاوند:

نامگذاری امسال توسط رهبری حساب شده و نشان از آینده‌نگری است

امام جمعه نهاوند گفت: نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی حساب‌شده و نشان از آینده‌نگری معظم‌له دارد.

نامگذاری امسال توسط رهبری حساب شده و نشان از آینده‌نگری است

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی در دیدار دبیر و اعضای ستاد تسهیلات نوروزی استان اظهار داشت: بهار و نوروز سال 92 با تبرک نام مقدس حضرت فاطمه زهرا(س) آغاز شده و از روزهای اول متبرک اسم مادر سادات شده که قطعاً موجب برکت در زندگی مردم شریف ایران اسلامی خواهد شد.

وی افزود: تزئینات شهری که به مناسبت نوروز توسط شهرداری‌ها و ادار‌ه‌های میراث فرهنگی و سایر دستگاه‌های دست‌اندرکار انجام شده، باید به نوعی تغییر پیدا کند تا میهمانان و مسافرانی که به استان وارد می‌شوند، مورد احترام و توجه مدیران و مردم را به ایام فاطمیه معطوف کنند.

امام جمعه نهاوند تصریح کرد: هنر مدیریتی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در ایام فاطمیه باید به گونه‌ای باشد که بتوانند ضمن حفظ شعائر اسلامی در کنار پرداختن به نوروز باستانی از مسافران و میهمانان پذیرایی کنند.

مغیثی با اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری، این نامگذاری را حساب شده توأم با آینده‌نگری دانست و خاطرنشان کرد: حماسه سیاسی به معنای بیداری و شکست کامل توطئه‌های سیاسی داخلی و خارجی و حضور پرشور، آگاهانه و حداکثری مردم در انتخابات خرداد 92 است.

مغیثی یادآور شد: حماسه اقتصادی به معنی شکست و ناکامی توطئه‌های اقتصادی دشمن و تحریم علیه ملت ایران است و تداوم کار، تلاش و رشد تولید ملی با اتکا به منابع داخلی و تمرکز بر الگوهای مصرف اسلامی و جلوگیری از اسراف است.

در ادامه این دیدار، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در ستاد تسهیلات نوروزی استان گفت: با هماهنگی‌های انجام شده از 28 اسفند جشن‌های نوروزی در اماکن تاریخی و جاذبه‌های طبیعی سراسر استان برگزار شد و از ظهر روز چهارم فروردین این جشن‌ها متوقف شده و حال و هوای عزای ایام فاطمیه به خود گرفته است.

علیرضا ایزدی متذکر شد: پذیرایی از مسافران و میهمانان در مبادی ورودی با چای و خرما و همچنین توزیع آش نذری توسط جامعه هتلداران در محل آرامگاه بوعلی سینا از جمله کارهای انجام شده در ایام عزای شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) بوده است.

وی ابراز داشت: به منظور حفظ شعائر دینی در طبقه فوقانی آرامگاه بوعلی سینا هر روز در دو نوبت ظهر و مغرب نماز جماعت با حضور مسافران و کارکنان ستاد تسهیلات نوروزی برگزار می‌شود و اقامه نماز جماعت تا 17 فروردین ادامه خواهد داشت.

به گفته دبیر ستاد تسهیلات نوروزی همدان، سرکشی از خانواده‌های معظم شهدایی که سالگرد شهادتشان در ایام نوروز و فروردین‌ماه است از دیگر برنامه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی استان بوده که در شهرستان‌های تویسرکان، ملایر و نهاوند با مشارکت مسئولان محلی شهرستان‌ها انجام شده و تا پایان تعطیلات نوروز این روند در شهرستان‌های دیگر استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/89020/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول