اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بیانیه دانشجویان دانشگاه‌های مازندران تأکید شد

ضرورت برخورد با رفتارهای ضدبشری استکبارگران در سوریه

دانشجویان دانشگاه‌های مازندران در بیانیه‌ای خواستار برخورد جدی با رفتارهای ضدبشری استکبارگران در سوریه از سوی مجامع بین‌المللی شدند.

ضرورت برخورد با رفتارهای ضدبشری استکبارگران در سوریه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ساری، به مناسبت کشتار بی‌رحمانه مردم مسلمان سوریه، دانشجویان دانشگاه‌های استان مازندران بیانیه‌ای صادر کردند.

در این بیانیه آمده است: بار دیگر در قرن بیست و یکم و در اوج ادعاهای غرب و شرق که برای ارتقای انسانیت بشری و جوامع مدنی در بوق رسانه‌ای خود می‌دمند، شاهد کشتار، ظلم، تجاوز و جنایات بی‌سابقه هزاران نفر از مردم مسلمان کشور سوریه که با فجیع‌ترین وضع از سوی تروریست‌های خارجی که از وابستگان نظام سلطه‌اند، هستیم.

در ادامه این بیانیه یادآور شده است: نهادهای حقوق بشر کلمه‌ای در حمایت از آنها بر زبان نمی‌رانند و امروز شاهد یکی از عجیب‌ترین جنایات بشری هستیم و مسلمانان مظلوم کشور سوریه در میان سکوت کشورهای مدعی آزادی و انسانیت و در سایه چشمان بسته سازمان‌های بین‌المللی به فجیع‌ترین شکل ممکن به وسیله سلاح‌های شیمیایی که از سوی مدعیان حقوق بشر تأمین شده است، کشته شده‌اند.

این بیانیه می‌افزاید: احدی نیست که در دادخواهی آنان فریادی برآورد، نه سازمان ملل حرفى مى‌زند؛ نه کمیته‌ حقوق بشر فریادى مى‌کشد؛ نه صلیب سرخ جهانى احساس مسئولیت مى‌کند؛ نه این کنفرانس‌ها و مؤسسه‌هاى دروغین دفاع از حقوق بشر و دفاع از صلح و غیره حرفى مى‌زنند، این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که تمام فعالان به اصطلاح حقوق بشر یا کور شده‌اند و یا چشم خود را به روی این وقایع تأسف‌بار و ضد‌انسانی بسته‌اند.

دانشجویان دانشگاه‌های مازندران در ادامه این بیانیه تصریح کرده‌اند: چه ‌قدر امروز دنیا نسبت به حقوق بشر به معناى واقعى بى‌اعتناست؛ البته در این میان سکوت دولت‌های اسلامی در برابر این فاجعه عظیم رنج مضاعفی است بر مسلمانان زخم خورده سوریه که در شهرهای خود جمع شده‌اند و عاجزانه درخواست یاری و کمک می‌کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: رسانه‌های وابسته و ذلیل غرب و فعالان به اصطلاح حقوق بشر با سکوت در مورد انجام اقدامات غیر بشری و کشتارها و آوارگی چند 100 هزار نفر از مسلمانان مظلوم و بی‌دفاع سوریه، چهره مزورانه خود را بار دیگر به نمایش گذاشتند.

این بیانیه می‌افزاید: از رسانه ملی انتظار می‌رود که در راستای وظایف صدا و سیمای جمهوری اسلامی که حمایت از همه مظلومان جهان است با پیگیری‌های رسانه‌ای خود برای پوشش جهانی این جنایت و مطلع کردن مردم آزادی‌خواه جهان از این جنایت هولناک، زمینه جلوگیری از این کشتار دسته جمعی را فراهم کنند.

دانشجویان مازندرانی با محکوم کردن فجایع ددمنشانه علیه مسلمانان سوریه از تمامی ملت‌های بیدار به‌ویژه جامعه بزرگ اسلامی خواستند، اقدام و واکنش جدی توسط حمایت‌های همه‌جانبه مجامع بین‌المللی به ویژه سازمان همکاری‌های اسلامی و سازمان ملل متحد علیه کشتار مسلمانان بیگناه و غیرنظامیان داشته باشند.

در این بیانیه عنوان شد: کماکان از سوی وزارت امور خارجه و دولتمردان جمهوری اسلامی اقدامات مؤثری به عمل آمده، اما بیش از این مجامع انتظار می‌رود با انعکاس مؤثر و قانونی، این نسل‌کشی مظلومانه در محاکم بین‌المللی براساس اساسنامه‌های مصوب سازمان ملل پیگیری کرده و زمینه محکومیت عاملان آن را فراهم کنند.

در پایان این بیانیه آمده است: ما دانشگاهیان مازندران با ابراز همدردی با برادران مسلمان‌مان در سوریه و به تأسی از امام راحل و مقام معظم رهبری که در هیچ یک از فجایع انسانی سکوت نکردند؛ نسبت به این‌گونه رفتارهای ضدبشری اعلام انزجار می‌کنیم و از مجامع بین‌المللی می‌خواهیم که در قبال رفتارهای ظالمانه دولت‌های حامی تروریست‌های سوری نسبت به مسلمانان این کشور سکوت اختیار نکنند و حداقل به وظیفه انسانی خود که همان دفاع از انسان‌ها در قبال ظالمان است، عمل کنند؛ البته ما نیز به سهم خود دست در دست مردم انقلابی ایران اسلامی در آغازین روزهای سال جدید به ندای "یاللمسلمین" برادران و خواهران ایمانی‌مان در سوریه لبیک گفته و از هر کاری برای رهایی آنان از یوغ ظلم و ستم کوتاهی نخواهیم کرد.

انتهای پیام/2296/ذ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول