اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان خبر داد

افزایش 15 درصدی میزان تماس با اورژانس 115 در نوروز

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون بیش از 13 هزار تماس در اورژانس 115 قم به ثبت رسیده است.

افزایش 15 درصدی میزان تماس با اورژانس 115 در نوروز

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از کمیته اطلاع رسانی ستاد تسهیلات زائرین استان قم، محمد جواد باقری با بیان اینکه از ابتدای طرح نوروزی تا کنون 13 هزار و 875 تماس در این مرکز به ثبت رسیده است افزود: از این میزان تماس شهروندان و مسافران نوروزی یک هزار و 945 مورد منجر به انجام ماموریت‌های شهری و جاده‌ای و امداد رسانی به مصدومان و حادثه‌دیدگان شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد تماس‌های دریافتی اورژانس 115 در نوروز امسال تا پایان صبح هشتم فروردین در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است گفت: طبق آمار سال گذشته 12 هزار و 31 تماس با اورژانس 115 انجام شده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم مجموع تصادفات جرحی در شهر و جاده در این مدت را 701 مورد اعلام کرد و افزود: 579 مورد از این تصادفات در محور‌های برون شهری و 122 مورد در محورهای درون شهری اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: در این مدت بیش از 2 هزار نفر نیز در حوادث مختلف دچار مصدومیت شدند که در صورت نیاز پس از مداوای اولیه در محل با آمبولانس‌های اورژانس 115 به مراکز درمانی منتقل شدند.

باقری از خدمات ارزشمند اورژانس در محور‌های برون شهری را ایجاد سه ایستگاه سلامتی عنوان کرد و افزود: تا کنون بیش از 800 مسافر نوروزی در محورهای قم - تهران و قم - کاشان از خدمات درمانی این ایستگاه‌ها بهره‌مند شدند.

وی همچنین از استقرار یک دستگاه اتوبوس آمبولانس با امکانات ویژه درمانی در محل عوارضی قم - تهران خبر داد و افزود: این اتوبوس که با نگاه درمانگاهی در این محل مستقر شده است با به کارگیری نیروی مناسب به مراجعین خدمات درمانی سرپایی ارائه می‌کند که موجب کاهش مراجعه به بیمارستان‌ها می‌شود.

طرح نوروزی اورژانس 115 استان تا 17 فروردین 92 ادامه دارد و 16 پایگاه شهری و 16 پایگاه جاده‌ای اورژانس و 10 دستگاه موتور آمبولانس، 3 ایستگاه سلامتی در اتوبان قم - تهران و قم - کاشان به مردم خدمات ارائه می‌کنند.

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول