اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری سنندج:

اسکان 22 هزار نفر در پارک‌های سنندج / رشد 60 درصدی در قیاس با سال گذشته

رئیس ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری سنندج با اشاره به پذیرایی شبانه 2400 مسافر در پارک‌های شهر سنندج، از اسکان 22 هزار نفر از زمان آغاز طرح نوروزی خبر داد.

اسکان 22 هزار نفر در پارک‌های سنندج / رشد 60 درصدی در قیاس با سال گذشته

محمد قادرمرزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با بیان اجرای طرح نوروزی شهرداری سنندج از روز 28 اسفند ماه سال گذشته اظهار کرد: طی 10 روز گذشته 22 هزار نفر از میهمانان نوروزی در پارک‌های سطح این شهر اسکان یافته‌اند.

وی با اشاره به پذیرایی شبانه از 2 هزار و 400 نفر مسافر نوروزی خاطر نشان کرد: آمار میهمانان در قیاس با مدت مشابه سال گذشته رشد 60 درصدی را تجربه کرده است.

قادرمرزی با بیان اینکه در سطح پارک‌های شهرستان سنندج در مجموع نزدیک به 300 چادر به منظور اسکان مسافران تعبیه شده است تصریح کرد: خوش‌بختانه از این نظر با هیچ‌گونه مشکلی در خصوص تأمین جا برای میهمانان مواجه نبوده‌ایم. 

رئیس ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری سنندج با ابراز خشنودی از برقراری امنیت کامل در محل‌های اسکان مسافران از رضایت 97 درصدی میهمانان خبر داد و گفت: تاکنون هیچ‌گونه سرقت، مزاحمت و ناامنی مشاهده نشده است.

‌وی افزود: در برخی پارک‌های سطح شهر نیز برای افرادی که خود چادر به همراه داشته باشند، امکانات جانبی از قبیل نگهبان و وسایل گرمایی فراهم شده است.

قادرمرزی با اشاره به برگزاری برنامه‌های فرهنگی در سطح پارک‌های شهرستان سنندج گفت: تا قبل از ایام فاطمیه روزانه چندین برنامه با محوریت موضوعات شاد، رقص کردی، مداحی و دف‌نوازی و همچنین اجرای مسابقات فرهنگی در دستور کار قرار داشت.

وی با بیان اینکه با آغاز ایام فاطمیه نیز سمت و سوی برنامه‌های فرهنگی به مسائل عرفانی و مذهبی گرایش پیدا کرده است اظهار کرد: این برنامه‌ها تا پایان زمان تعطیلات نورزی همچنان برگزار می‌شود.

به گفته وی، در جریان این برنامه‌ها یک کارشناس حضور دارد که در مورد جاذبه‌ها و مناظر دیدنی استان کردستان و شهرستان سنندج برای مسافران و میهمانان توضیحاتی ارائه می‌دهد.

رئیس ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری سنندج همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه مصنوعات دستی در پارک ملت شهرستان سنندج گفت: مصنوعات دستی استان کردستان به همراه سوغاتی و شیرینی‌های ویژه استان‌های همجوار در معرض نمایش و فروش قرار گرفته است.

قادرمرزی افزود: در این نمایشگاه برای نخستین بار قسمتی با عنوان خانه اسباب‌بازی تعبیه شده است که کودکان خردسال می‌توانند از امکانات بازی و فرهنگی آن استفاده کنند.

وی با اشاره به آمار 11 هزار نفری بازدیدکنندگان از نمایشگاه طی روزهای اجرای طرح، خاطرنشان کرد: برخی از مراجعین به این مکان نیز از شهروندان سنندجی و مسافرانی بوده‌اند که در محل‌های دیگر و زیر نظر سایر سازمان‌ها اسکان یافته‌اند.

رئیس ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان سنندج با اشاره به رایگان بودن تمامی خدمات شهرداری برای میهمانان نوروزی اظهار کرد: اتوبوس سنندج‌گردی این سازمان نیز تاکنون در 7 نوبت به میهمانان سرویس ارائه کرده است.

قادرمرزی تصریح کرد: این اتوبوس مسافران نوروزی را به اماکن دیدنی شهر از جمله خانه کرد و موزه‌ها انتقال می‌دهد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با استفاده از خدمات شهرداری سنندج در این ایام، گردشگران نوروزی با خاطره‌ای خوش اقدام به ترک شهرستان سنندج کنند.

انتهای پیام/79012/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول