اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین مسئول ستاد زائران دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد

نظارت 53 تیم بازرسی در ایام نوروز بر عملکرد مراکز درمانی خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس:جانشین مسئول ستاد زائران دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: 53 تیم بازرسی در ایام نوروز بر عملکرد مراکز درمانی خراسان‌رضوی نظارت دارند.

نظارت 53 تیم بازرسی در ایام نوروز بر عملکرد مراکز درمانی خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جواد محمودی ظهر امروز با بیان اینکه فعالیت ویژه ستاد زائران دانشگاه از 25 اسفند ماه به طور رسمی آغاز و تا 16 فروردین ادامه می‌یابد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تمام توان تجهیزاتی، نیروی انسانی و خدماتی آماده ارائه خدمات به زائران و مجاوران بارگاه منور حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) است.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت 40 تیم نظارتی در مشهد و 13 تیم نظارتی در شهرستان‌ها از وزارت بهداشت، استانداری و دانشگاه بر عملکرد مراکز درمانی، بیمارستانی، درمانگاه‌ها، اورژانس‌های بیمارستانی و پیش بیمارستانی نظارت مستقیم دارند.

جانشین مسئول ستاد زائران دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد:‌ دستور العمل ستاد تسهیلات زائران، در 25 بند به تمامی مدیران شبکه‌ها، روسای بیمارستان‌ها دانشگاهی و خصوصی ارسال شده است که بر اساس این دستور العمل تمامی فعالیت‌های طرح نوروزی ارائه می‌شود.

محمودی خاطرنشان کرد:‌ به منظور ارائه خدمات مناسب به زائران و مجاوران در امسال اورژانس دندانپزشکی با حضور دندانپزشکان متخصص به صورت 24 ساعته فعال است.همچنین بر اساس هماهنگی‌های انجام شده 10 مرکز دندانپزشکی خصوصی نیز در این ایام فعال و خدمات ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه تمامی تدابیر لازم برای ارائه خدمات به بیماران خاص نیز در سطح دانشگاه در نظر گرفته شده است اظهار کرد: در این ایام تمامی بخش‌های دیالیز، شیمی درمانی و رادیوتراپی، واحدهای تامین داروهای بیماران خاص از جمله تالاسمی و  MS دانشگاه فعال و خدمات ارائه می‌دهند.

جانشین مسئول ستاد زائران دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: تمامی مراکز آزمایشگاهی و تصویر برداری از جمله  MRI، سی تی اسکن و آنژیوگرافی دانشگاه فعال است.

محمودی خاطرنشان کرد:‌ بخش‌های آنژیوگرافی قلب بیمارستان امام رضا(ع) درهفته اول و قائم(عج) در هفته دوم در ایام نوروز فعال بوده و به بیماران اورژانسی خدمات انژیوگرافی، آنژیوپلاستی و بالون می‌دهند و در صورت نیاز به انجام عمل‌های جراحی قلب باز، بیماران عمل می‌شوند.

در ادامه رضا سعیدی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از توزیع یکصد کتابچه آموزشی سلامت زائران در مشهد خبر داد و افزود: در این کتابچه‌ها ضمن رعایت موارد آموزشی، نشانی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌های فعال در تعطیلات نوروزی اطلاع رسانی شده است.

وی بر رعایت موازین بهداشتی، اطمینان از سلامت مواد غذایی، پرهیز از مصرف غذای مانده در طول سفر و خودداری از خرید اقلام غیرمعتبر و کالاهایی که تاریخ مصرف آنها به پایان رسیده است، از سوی زائران و مسافران نوروزی تاکید کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برنامه‌های سلامت نوروزی در بخش‌های اطلاع رسانی، آموزشی و نظارتی اجرا می‌شود.

سعیدی افزود: از یکم اسفند ماه سال 91 تا 15 فروردین ماه 92به مدت 45 روز بازرسان بهداشتی در قالب طرح بسیج سلامت نوروزی بر تمام اماکن اقامتی و مراکز فروش مواد غذایی در شهر مشهد و سایر شهرهای خراسان رضوی نظارت دارند.

وی یادآور شد: در تعطیلات نوروزی سال گذشته نیز 70 هزار بروشور آموزشی بین زائران و مسافران در مشهد توزیع شد.

انتهای پیام/70003/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول