به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری شهرداری قم، علیاکبر رحیمی با اشاره به راهاندازی سامانه 1888 شهرداری قم از 20 روز گذشته اظهار کرد: کارکرد این سامانه نظارت بر عملکرد شهرداری، سازمانهای تابعه و انجام امور مربوط به نظام انتقادات و پیشنهادات است.
وی افزود: چنانچه شهروندان از شهرداری، نهادهای تابعه، پرسنل و پروژههای شهری گلایه یا شکایتی داشته باشند میتوانند پیام خود را در این سامانه ثبت کرده و از این طریق منتظر پیگیری شکایت خود باشند.
سرپرست سامانه 1888 شهرداری قم با بیان اینکه عدم حسن انجام وظیفه توسط پرسنل و احیاناً مسائل امنیتی از جمله مواردی هستند که شهروندان میتوانند آنها را با این سامانه در میان بگذارند گفت: مسائل امنیتی به حوزه حراست و سایر موارد به بازرسی شهرداری ارجاع میشوند.
وی ادامه داد: سامانه 1888 تنها در ساعات اداری و روزهای کاری فعال بوده و بر خلاف 137 کارها را به صورت فوریتی انجام نمیدهد ضمن اینکه برای ثبت شکایت در این سامانه نیاز به اعلام نام و شماره تماس شهروندان است و این اطلاعات به صورت محرمانه نگهداری میشوند و در اختیار سازمانها و افراد دیگر قرار نمیگیرند.
رحیمی با بیان اینکه ممکن است اطلاعات خام از سوی شهروندان به این سامانه داده شود عنوان داشت: اپراتورهای سامانه 1888 با آنالیز اطلاعات دریافتی به تجزیه و تحلیل آنها پرداخته و نتیجه را به اداره بازرسی یا حراست شهرداری منعکس میکنند.
سرپرست سامانه 1888 شهرداری قم از ثبت 80 پیام مردمی طی 20 روز فعالیت این سامانه در قم خبر داد و گفت: بیشتر شکایات مربوط به عملکرد مجموعههای تابعه شهرداری، کوتاهی در رسیدگی به شکایات مربوط به سامانه 137 یا قابل توجیه نبودن بررسیها بوده است.
انتهای پیام/2258/و/چ3000