اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نخستین روزهای تعطیلات سال

منطقه آزاد چابهار میزبان 600 هزار نفر مسافر نوروزی بود

بر اساس آمار و اطلاعات ورودی در ابتدای تعطیلات تاکنون بیش از 600 هزار مسافر وارد منطقه آزاد شده‌اند.

منطقه آزاد چابهار میزبان 600 هزار نفر مسافر نوروزی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، امسال نیز با توجه به ارایه تسهیلات جهت انجام سفر و بهره‌مندی از امکانات و جذابیت‌های چابهار به گردشگران در ایام تعطیلات نوروز سال جاری شمار زیادی از هم‌وطنان، منطقه آزاد چابهار را به عنوان مقصد سفرهای نوروزی خود انتخاب کردند.

از روزهای آغازین نوروزی تاکنون مسافران و گردشگران زیادی از استان‌های مختلف کشورمان به این منطقه سفر و از نقاط دیدنی – تاریخی و مراکز تجاری دیدن کردند.

بر اساس آمار و اطلاعات ورودی در ابتدای تعطیلات تاکنون بیش از 600 هزار مسافر وارد منطقه آزاد شده‌اند که از  این میزان گردشگرانی که با خودروهای شخصی به این منطقه وارد شده‌اند تعداد حدود000/545 نفر، اتوبوس حدود 57500 نفر و هوایی 2515 نفر هستند که این آمار همچنان رو به افزایش است.

سازمان منطقه آزاد چابهار برای استقرار مسافران و گردشگران نوروزی چند کمپ در نقاط مختلف منطقه با امکانات رفاهی مناسب برای پذیرایی از مسافران ایجاد کرده است.

این گزارش حاکیست فاصله چابهار با مرکز استان حدود 700 کیلومتر است و وجود دریا و فضاهای ساحلی زیبا از جذابیت‌های قابل توجه این منطقه است و علاقه‌مندان فراوانی از استان و استان های همجوار با توجه به زیبائی‌های منحصر به فرد و بعد مسافت کم به منطقه سفر می کنند.

بیش از 60 درصد مسافران با خودروهای شخصی از مبادی استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، هرمزگان، یزد، اصفهان، کرمان و شهرهای مختلف استان سیستان و بلوچستان وارد این منطقه شده‌اند که ترکیب مسافران نوروزی وارد شده به منطقه آزاد چابهار متفاوت از سال‌های گذشته و از نقاط مختلف کشور مانند آذربایجان غربی- شرقی، اردبیل، گرگان، قزوین، مازندران و گیلان بوده است.

انتهای پیام/75005/خ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول