اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی بنادر و دریانوردی بوشهر:

روزانه 500 هزار گردشگر از تفریحات دریایی در بوشهر استفاده می‌کنند

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: روزانه 500 هزار نفر از گردشگران از تفریحات دریایی خلیج فارس در بوشهر استفاده می‌کنند.

روزانه 500 هزار گردشگر از تفریحات دریایی در بوشهر استفاده می‌کنند

علی ابراهیم‌زاده امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: در بوشهر روزانه بیش از 32 هزار نفر در گشت دریایی شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در 5 روز گذشته 200 هزار نفر از شناور برای گشت دریایی استفاده کرده‌اند، تصریح کرد: 200 قایق تفریحی، چهار کشتی مسافربری، سه فروند موتورلنج و دو فروند کشتی کاروان راهیان نور کار جابجایی مسافران دریایی را به عهده دارند که مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است.

ابراهیم‌زاده افزود: علاوه بر این روزانه 15 فروند جت اسکی در بهره مندی بیشتر گردشگران از آبهای گرم خلیج فارس فعالیت دارند.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروزی تاکنون هیچ سانحه‌ای در دریا رخ نداده است، بیان کرد: 50 کارشناس دریایی این اداره بصورت شبانه روزی با استفاده از شش فروند شناور ناجی و بالگرد آماده باش هستند.

ابراهیم زاده تصریح کرد: هفت مرکز اصلی و فرعی هماهنگی جستجو و نجات دریایی در دیلم، خارک، بوشهر، لاورساحلی، دیر، کنگان و عسلویه در این ایام فعالانه آماده باش هستند و علاوه بر آن چهار تیم نجات غریق در دیلم، گناوه و بوشهر با استفاده از شناور در دریا مستقر هستند و گشت زنی می‌کنند.

وی توزیع 400 جلیقه نجات بین قایقرانان را از دیگر فعالیت‌ها دانست و افزود: هر مسافر دریایی که از قایق برای تفریح دریایی استفاده می‌کند موظف است این لباس نجات را بپوشد.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از فرماندهان کشتی‌های مسافربری، ناخدایان لنج‌ها و قایقرانان که در امر جابجایی مسافران اقدام می‌کنند خواست از سوار کردن مسافران بیش از ظرفیت خودداری کنند و از سرعت غیرمجاز و حرکات نمایشی در دریا بپرهیزند.

ابراهیم زاده همچنین از آنان خواست در شرایط نامساعد جوی از سوار کردن مسافر جدا خودداری کنند و از حرکات هیجانی که موجب بهم خوردن تعادل قایق و تمرکز قایقران می شود اجتناب کنند.

انتهای پیام/66006/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول