اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده پلیس‌راه‌ کردستان:

6 نفر در تصادفات جاده‌ای کردستان کشته شدند

فرمانده پلیس‌راه‌ کردستان گفت: شش نفر در تصادفات رانندگی جاده‌های کردستان کشته شدند.

6 نفر در تصادفات جاده‌ای کردستان کشته شدند

رمضان نادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: از 25 اسفند ماه تاکنون بر اثر سه فقره تصادف در جاده‌های استان کردستان شش نفر جان خود را از دست دادند.

وی افزود: تجاوز به چپ و سرعت غیرمجاز رانندگان خودروهای سواری پراید، پیکان و پژو مهم‌ترین عامل وقوع این تصادفات و مرگ این شش نفر در جاده‌های استان بوده است.

رئیس پلیس‌راه کردستان از توقیف 224 دستگاه خودرو در جاده‌های استان از آغاز اجرای طرح نوروزی پلیس در این استان خبر داد و گفت: 50 دستگاه موتورسیکلت نیز توقیف و 16 جلد گواهینامه ضبط شده است.

به گفته نادری، برخورد با حرکات مارپیچ، سرعت و سبقت غیرمجاز در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفته و خودروهایی که به صورت همزمان مرتکب به انجام دو تخلف حادثه‌ساز شوند، توسط نیروهای مخصوص پلیس راه شناسایی و ضمن دریافت نمره منفی به مدت سه روز توقیف می‌شوند.

وی به انجام روزانه تست اعتیاد از رانندگان وسایل نقلیه عمومی با هدف کاهش و جلوگیری از افزایش تصادفات اشاره کرد و گفت: تاکنون تست اعتیاد برای 320 راننده مشکوک انجام شده که پنج نفر آن‌ها مثبت بوده‌اند.

رئیس پلیس‌راه کردستان به تمهیدات این یگان در طرح پلیس نوروزی امسال به منظور ایمن‌سازی سفرهای نوروزی برای هموطنان اشاره کرد و گفت: 100 گشت خودرویی محسوس و نامحسوس، 60 گشت پاسگاه انتظامی و 30 گشت موتوری پلیس‌راه در طرح نوروزی امسال فعالیت می‌کنند.

به گفته نادری، علاوه بر گشت‌های محسوس و نامحسوس پلیس‌راه، در 60 پایگاه انتظامی روستایی و جاده‌های فرعی نماینده پلیس‌راه در پاسگاه‌های انتظامی مستقر و گشت‌های تلفیقی انتظامی و راهور در سطح جاده‌های استان امنیت مسافران را تأمین خواهند کرد.

وی در زمینه اعمال محدودیت ترافیکی برای خودروهای سنگین نیز عنوان کرد: به علت حجم بالای ترافیک در برخی محورهای برون‌شهری از روز 27 اسفندماه سال گذشته تا 16 فروردین تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده‌های استان کردستان از ساعت هفت صبح تا 12 شب ممنوع است.

رئیس پلیس راه کردستان با بیان این‌که محور سقز به سنندج و محور سنندج ـ مریوان و بالعکس، شامل طرح ممنوعیت تردد خودروهای سنگین‌ به‌ویژه خودروهای حامل سوخت است، افزود: به جز وسایل نقلیه حامل مواد خوراکی و فاسدشدنی، خودروهای سنگین حق تردد در این محورها را ندارند.

وی با بیان این‌که هدف پلیس و سایر نهادهای مربوطه این است که مسافران و شهروندان در گذر از محورهای مواصلاتی خاطره خوبی از جاده‌های استان و امنیت پایدار در آن داشته باشند، از مردم خواست تا با توجه بیشتر به توصیه‌های پلیس به‌ویژه در زمینه اعمال محدودیت‌های ترافیکی‌، مسئولان را در راستای خدمت‌رسانی بهتر یاری کنند.

رئیس پلیس راه کردستان در پایان با آرزوی سفر خوب برای مسافران نوروزی، تأکید کرد: رانندگان با رعایت قوانین و توجه به علائم پلیس در جاده‌ها سلامت خود و همسفرانشان را تضمین کنند.

انتهای پیام/79002/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول