اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوروز 92 هم حادثه را به خود دید/

فراهانی: 3 نفر بر اثر تصادف‌های جاده‌ای در قم کشته شدند

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم گفت: در نوروز بر اثر تصادف‌های جاده‌ای در شهرهای این استان سه نفر فوت کرده و 535 نفر مصدوم شدند.

فراهانی: 3 نفر بر اثر تصادف‌های جاده‌ای در قم کشته شدند

مهدی فراهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به طرح نوروزی این مرکز اظهار داشت: طرح نوروزی اورژانس قم از 25 اسفند ماه آغاز شده و تا 17 فروردین ادامه دارد.

وی بیان کرد: در این طرح 16 پایگاه شهری و 16 پایگاه جاده‌ای اورژانس به همراه 10 دستگاه موتورلانس و سه ایستگاه سلامتی در اتوبان قم - تهران و قم - کاشان برای ارائه خدمت به مردم در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: پرسنل این مرکز به محض تماس شهروندان با شماره 115 در کمترین زمان بر بالین مجروحان حوادث و بیماران نیازمند به خدمات فوریت‌های پزشکی حاضر خواهند شد.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مرکز بیان داشت: طی 24 ساعت گذشته هزار و 163 تماس تلفنی با خطوط 115 قم برقرار شد که در این راستا 156 مأموریت نیز انجام شده است و در مجموع 180 نفر بیمار و مصدوم از خدمات اورژانس 115 بهره‌مند شده‌اند.

فراهانی ابراز داشت: در این مدت 58 فقره تصادف جرحی شامل 47 مورد تصادف در شهر قم و 11مورد تصادف در جاده‌های استان رخ داده است که در مجموع 91 نفر مجروح برجای گذاشته‌اند.

وی عنوان کرد: از این تعداد مجروح 47 نفر توسط آمبولانس‌های اورژانس 115 به بیمارستان‌های شهر منتقل شده‌اند و 17نفر نیز به صورت سرپایی توسط پرسنل اورژانس 115 در محل حادثه درمان شده‌اند.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم تصریح کرد: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون هزار و 212 ماموریت توسط اورژانس انجام شده که طی آن هزار و 227 مصدوم و بیمار از خدمات اورژانس بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: در این مدت 396 تصادف در سطح شهر و 64تصادف در جاده‌های استان رخ داده است که در مجموع سه نفر فوت شده و 535 نفر مصدوم شدند.

فراهانی بیان کرد: تعداد مصدومان ناشی از تصادف در مدت مشابه در سال گذشته 402 نفر بوده است.

انتهای پیام/78001/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول