اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان:

مردم در ایام شهادت، حدود الهی و شرعی را رعایت کنند

سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه اصفهان گفت: به مردم توصیه می‌کنم که در ایام شهادت حضرت فاطمه(س) حدود الهی و شرعی را رعایت نمایند و وظیفه کنونی ما، پیروی از زهرا(س) در دفاع از رهبری و ولایت در این شرایط است.

مردم در ایام شهادت، حدود الهی و شرعی را رعایت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان حجت الاسلام سید محمد صادق ابطحی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اصفهان در مسجد امام اصفهان، با اشاره به دعای تحویل سال نو اظهار کرد: تحویل سال جدید برای ما این پیام را دارد که همان‌گونه که طبیعت متحول می‌شود مقدمه ای بر این باشد که در انسان هم تحول و تغییر به وجود آید.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق در بیان فضیلت‌های نوروز افزود: نوروز عیدی است که نه تنها اسلام آن را رد نکرده است، بلکه آن را تأیید و تکریم می‌کند.

سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان تصریح کرد: البته در نوروز و آداب و رسوم آن خرافه‌هایی به وجود آمده است که باید از نوروز زدوده شود.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق در بیان فضیلت‌های نوروز ادامه داد: نوروز روزی بود که پیامبر مکرم اسلام(ص)، علی(ع) را به عنوان جانشین خود در غدیر خم منصوب کرد.

ابطحی در ادامه این حدیث بیان کرد: نوروز روزی بود که پیامبر(ص)، امیر المومنین (ع) را به فرمانروایی منطقه اجنه منصوب کردند و مأموریت دادند که اجنه را به اسلام دعوت کنند.

وی یاد آور کرد: نوروز روز پیروزی امام علی(ع) بر خوارج نهروان و کور کردن چشم فتنه توسط ایشان بود و همچنین مهدی(عج) در این روز ظهور می‌کند.

سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه اصفهان در ادامه این روایت بیان کرد: امام صادق(ع) نوروز را از خود می‌دانند که پارسیان آن را حفظ کرده و اعراب آن را ضایع و حق آن‌ را از بین برده‌اند.

وی در بیان رسوم منطبق با اسلام این عید اشاره کرد و گفت: گرد و غبار گرفتن از زندگی، نظافت، صله‌رحم و موارد دیگر از جمله رسومی هستند که از نظر دینی به این عید فضیلت بخشیده‌اند.

ابطحی در بیان خرافه‌هایی که سبب از بین بردن این عید به عنوان یک عید اسلامی شده است، گفت: چهارشنبه سوری، نحوست روز سیزدهم سال و موارد دیگر باید از این عید زدوده شود.

وی به مسافران نوروزی اصفهان توصیه کرد: عمارت های باستانی برای ما حاکی از وفادار نبودن دنیا و نشان دادن عاقبت تکذیب کنندگان آیات الهی بر روی زمین است.

وی با اشاره به سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال نو و نام‌گذاری سال 92 به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از طرف معظم له تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب با توجه به وقوع دو انتخابات بزرگ ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین مشکلات اقتصادی که دشمنان تمام فشار خود را از این طریق تحمیل می‌کنند، این سال را به این نام قرار دادند که این نشان از بصیرت و بینش بسیار بالای ایشان دارد.

ابطحی با اشاره به ایام شهادت حضرت زهرا(س) گفت: از مهم‌ترین درس‌هایی که ایشان به شیعیان آموختند، درس دفاع از رهبری، ولایت، ارزش‌های دین، مسیر قرآن، سیره پیامبر و موارد دیگر است.

وی افزود: وظیفه کنونی ما، پیروی از زهرا(س) در دفاع از رهبری و ولایت در این شرایط است.

انتهای پیام/2301/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول