اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرضا:

انتخابات ریاست جمهوری عرصه تجلی انسان‌های بزرگ است

امام جمعه شهرضا گفت: انتخابات ریاست جمهوری عرصه تجلی انسان‌های بزرگ است و به همین لحاظ افراد توانمند باید نامزد این انتخابات بزرگ شوند.

انتخابات ریاست جمهوری عرصه تجلی انسان‌های بزرگ است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی در خطبه‌های نماز جمعه شهرضا اظهار داشت: شکرگزاری نعمت‌های الهی از مهم‌ترین اعمالی به شمار می‌رود که باید در ابتدای سال جدید مدنظر همگان قرار بگیرد.

وی ادامه داد: سلامتی جسم و روان به عنوان یکی از نیازهای اساسی بشر مطرح است و بنا به فرموده حضرت علی (ع) عافیت از گواراترین نعمت‌هایی است که خداوند به بندگان شایسته خود اعطا می‌کند.

امام جمعه شهرضا رعایت تقوا را از مهم‌ترین ملزومات قبولی عبادات انسان‌ها ذکر کرد و افزود: حفظ و تقویت تقوا از مهم‌ترین مسائلی به شمار می‌رود که باید مدنظر نسل جوان باشد و همواره در شئونات مختلف زندگی رعایت شود.

وی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام «حماسه سیاسی و اقتصادی» از سوی رهبر معظم انقلاب بیان داشت: رعایت تمامی نکاتی که ایشان در پیام نوروزی و سخنرانی نخستین روز فروردین در جوار بارگاه امام رضا(ع) تأکید کردند بر همگان واجب است و باید در راستای تحقق آن‌ها فعالیت کنیم.

یعقوبی با تشریح لزوم سیاست‌گذاری برای رشد و شکوفایی کشور گفت: رهبر معظم انقلاب آغاز سال جدید را فرصتی برای حرکت به بهترین احوال ذکر کردند و این اصل مهمی است که باید در تمامی حوزه‌های زندگی فردی و اجتماعی به شکل شایسته تبیین شود.

وی یادآور شد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب تأکید کردند با کوچک‌ترین تحرک رژیم صهیونیستی بر علیه کشور ایران، تل‌آویو با خاک یکسان می‌شود.

امام جمعه شهرضا با اشاره به بروز برخی بداخلاقی‌ها در جریان انتخابات مجلس نهم و لزوم پرهیز از تکرار مجدد آن گفت: به هر حال تمامی بداخلاقی‌ها در حافظه تاریخ ثبت می‌شود و همگان باید مدنظر داشته باشند که نباید برای تحقق اهداف دنیوی، برخی افراد آخرت خود را فدا کنند.

وی اذعان داشت: مسند ریاست جمهوری به عنوان یک امر مهم و خطیر مطرح است و افرادی که از قابلیت‌های لازم برای حضور در این عرصه برخوردار نیستند، نباید نامزد ثبت نام در این انتخابات شوند.

یعقوبی، خود بزرگ‌بینی را از مهم‌ترین آفات دنیای امروز برشمرد و عنوان کرد: غرور ثروت، علم و قدرت از مهم‌ترین مسائلی به شمار می‌رود که زمینه بروز بیماری خود بزرگ‌بینی و در نتیجه فاصله گرفتن افراد از مردم را در انسان ایجاد می‌کند.

امام جمعه شهرضا تواضع را از مهم‌ترین نشانه‌های اهل ایمان ذکر کرد و افزود: بدترین انسان‌ها، افراد مبتلا به خود بزرگ‌بینی هستند و باید برای پرهیز از این بیماری بزرگ تواضع و فروتنی را در خود تقویت کنیم.

انتهای پیام/63011/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول