اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مهربان:

دشمنان درصدد کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات هستند/ مردم هوشیار باشند

امام جمعه مهربان گفت: دشمنان درصدد کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات پیش‌رو هستند که باید حساسیت‌ها را در این زمینه به خوبی درک کرد؛ باید با حضور حداکثری در انتخابات، این بار نیز دشمنان را در رسیدن به اهداف خود ناکام بگذاریم.

دشمنان درصدد کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات هستند/ مردم هوشیار باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام جلیل جلیلی امروز در خطبه‌های نماز جمعه مهربان ضمن سفارش خویش و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با تبریک سال نو به  تمام نمازگزاران و عموم هموطنان، اظهار امیدواری کرد، سال 92 سال خوب و پربرکتی باشد و توفقیات الهی شامل حال مسلمانان شود و فرج و ظهور آقا امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف) در این سال اتفاق افتد.

وی، حضور در مساجد، حسینیه‌ها و مصلی‌ها در لحظات آغاز سال نو را سنتی حسنه عنوان کرد و با اشاره به اینکه هدیه‌های نوروزی ذهنیت مثبت در کودکان ایجاد می‌کند، افزود: باید سنت نیکوی هدیه دادن به ویژه هدیه دادن به کودکان تداوم داشته باشد و این کار موجب افزایش محبت در کودکان می‌شود.

خطیب جمعه مهربان به پیام نوروزی مقام معظم رهبری و نامگذاری سال 92 به نام سال «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» از سوی مقام معظم رهبری اشاره و تأکید کرد: نکته سنجی دقیق مقام معظم رهبری در نامگذاری سال‌ها به عنوان یک دستورالعمل و راهبرد عملی باید مورد توجه مسئولان و مردم قرار گیرد و نامگذاری امسال به سال «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» با تدبیر و هوشیاری رهبر معظم انقلاب انجام شده که باید آن را در رأس کارهای خود قرار دهیم.

امام جمعه مهربان تأکید کرد: دشمنان درصدد کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات پیش‌رو هستند که باید حساسیت‌ها را در این زمینه به خوبی درک کرد و با حضور حداکثری مردم در انتخابات  این بار نیز دشمنان را در رسیدن به اهداف خود ناکام بگذاریم و مطالب مهم مطرح شده در زمینه انتخابات از سوی مقام عظمای ولایت باید برای همه ما حجت باشد.

جلیلی، توجه به اقتصاد در پیام نوروزی مقام معظم رهبری، بیانگر حساسیت بالای معظم‌له به مسائل اقتصادی و معیشتی مردم عنوان کرد و افزود: وابستگی اقتصاد کشورمان به نفت باعث شده است که این دشمن این نکته را به عنوان شاه کلید مقابله با ایران اسلامی قرار دهد و باید با محوریت قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه مسائل اقتصادی که در سالهای اخیر در پیامهای نوروزی ایشان تکرار شده است به تدریج زمینه برای کنار گذاشتن نفت از اقتصاد کشور فراهم شود و دولتها نیز باید تلاش کنند تا اقتصاد وابسته به نفت به تدریج کنار گذاشته شود.

خطیب جمعه مهربان در ادامه به مهم‌ترین موفقیت‌های کشورمان در سال 91 اشاره کرد و روسفیدی دستگاه قضایی در برخورد و محاکمه مفسدان اقتصادی به ویژه در پرونده فساد بانکی، آغاز عملیات اجرایی خط لوله انتقال گاز به هند و پاکستان به نام خط لوله صلح، توفیق در مذاکرات آلماتی و حضور گسترده مردم در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن را از جمله این موفقیت‌ها عنوان کرد.

امام جمعه مهربان، رشد شش درصدی ثبت اختراعات، پیروزی مکرر ایران اسلامی در زمین‌گیر کردن پهپادهای آمریکایی و قرار گرفتن کشورمان جزو پنج قدرت سایبری جهان و موفقیت دانشمندان کشورمان در تولید سلول‌های بنیادین و قرار گفتن در بین پنج کشور برتر جهان در این علم و موفقیت‌های دفاعی و نظامی کشورمان را از دیگر نشانه‌های پیشرفت روزافزون ایران اسلامی عنوان کرد و از زحمات و تلاش‌های تمام افرادی که در سال 91 برای ایران اسلامی افتخارآفرینی کرده‌اند، قدردانی کرد.

جلیلی در خطبه دوم به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع زائران امام رضا(ع) در بارگاه ملکوتی آن حضرت اشاره کرد و بیان داشت: پس از شنیدن فرمایشات گهربار مقام معظم رهبری که در تمام زمینه‌ها خردمندانه عمل کرده و ضمن بیان اهداف دشمن، راهکار عملی نیز ارائه فرمودند، باید سجده شکر به جا آورد. 

خطیب جمعه مهربان تأکید کرد: حفاظت از منافع بلندمدت ملت ایران و حفظ عزت ملی از مشخصه‌های بارز دیپلماسی مقام معظم رهبری است که در اوج تدبیر و عقلانیت و مقاومت منطقی صورت می‌گیرد.

امام جمعه مهربان افزود: فرماندهی معظم کل قوا به عنوان رهبر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ضمن اینکه راه مراوده و انعطاف منطقی را نبستند، در مقابله با تحریم‌ها و تهدیدها یک پاسخ منطقی و قاطع دادند.

جلیلی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی در حد و اندازه‌ای نیست که ایران اسلامی را تهدید کند، ابراز داشت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری در جمع گسترده و پرشور هزاران نفر از زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، اگر غلطی از اسرائیل سر بزند، تلاویو را با خاک یکسان می‌کنیم.

خطیب جمعه مهربان اذعان داشت: رژیم صهیونیستی مطمئن باشد که هرگونه حماقت احتمالی از سوی این رژیم در حمله به ایران باعث تسریع در محو شدن این رژیم جعلی خواهد شد و بعد از آن باید نام این رژیم را در زباله‌دان تاریخ جستجو  کرد.

امام جمعه مهربان با اشاره به تأکیدات ویژه مقام معظم رهبری در عدم جانبداری از یک کاندیدا یا گروه خاص در انتخابات افزود: قطعاً نمایندگان مقام عظمای ولایت در سرتاسر ایران اسلامی فرمایشات معظم‌له را نصب‌العین خود قرار داده و از هیچ فرد یا گروه خاصی در انتخابات ریاست جمهوری و یا شوراها حمایت نخواهند کرد.

جلیلی با گرامیداشت روز جهانی آب و تبریک این روز به تمامی زحمت‌کشان این عرصه و با قدردانی از زحمات آنان، به فرسوده بودن شبکه آبرسانی مهربان اشاره کرد و خواستار توجه مسئولان شهرستان سراب و استان به این مسئله شد.

خطیب جمعه مهربان همچنین فرارسیدن ایام فاطمیه را تسلیت گفت و بر حفظ شئونات ایام فاطمیه در ایام نوروز تأکید کرد.

انتهای پیام/60008/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول