اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری:

تحصیل در حوزه‌های علمیه باید گسترش یابد

امام جمعه تاکستان گفت: تحصیل در حوزه‌های علمیه باید گسترش یافته و امروز روحانیون نقش ویژه‌ای را در دگرگونی معادلات جهانی به نفع مسلمانان بر عهده خویش دارند.

تحصیل در حوزه‌های علمیه باید گسترش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان استان قزوین جلسه تقدیر از طلاب ممتاز تحصیلی و اخلاقی و همایش هم‌اندیشی برای جذب طلبه در سال جاری با حضور روحانیون در حوزه شهید مصطفی خمینی شهر تاکستان برگزار شد.

آیت‌الله علی اسلامی در حاشیه این نشست در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تاکستان پیرامون ساده‌زیستی و دوری از آلایش در زندگی طلبه‌ها اظهار داشت: نیروهای تأثیرگذار حوزوی باید به جذب نیرو‌های جوان مستعد و آماده برای تحصیل در حوزه اقدام کرده و در این راستا گام بردارند.

امام جمعه تاکستان افزود: فضیلت علم‌پژوهی امروز بسیار گسترده بوده و باید برای تعمیق هرچه بیشتر ارزش‌ها در جامعه گام برداشت.

وی با بیان اینکه بنا به روایتی هر کس در وادی علم گام می‌گذارد حتی ماهیان دریاها نیز برای وی طلب استغفار کرده و دعا می‌کنند، تصریح کرد: امروز تأثیر قشر روحانی در معادلات جهانی به سوی بیداری و خیزش اسلامی بسیار مؤثر بوده و الهام‌بخش پیروزی است.

وی سیدحسن نصر‌الله را نمونه روحانی شجاع و مجاهد برشمرد و تصریح کرد: حزب‌الله لبنان با محوریت رهبر شیعی خود، امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی را به چالش فرو برده است و میرزای شیرازی، عبدالکریم شیرازی و سیدحسن نصر‌الله نمونه‌های عالمان شجاع و پیشینه اقشار روحانیت هستند.

تعدادی از روحانیون در حاشیه این مراسم با اهدای لوح و هدایایی مورد تقدیر قرار گرفتند.

گفتنی است مدیر حوزه‌های علمیه قزوین و جانشین فرمانده انتظامی تاکستان نیز در این مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام/77005/ق20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول