اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گلستان ایران کوچک، بهشت مسافران نوروزی ـ 100

الیاسی: مسافران نوروزی خاطرات به یادماندنی از طبیعت کردکوی خواهند داشت

رئیس ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی شهرستان کردکوی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای استقبال و پذیرایی از مسافران نوروزی اندیشیده شده است، گفت: مسافران نوروزی خاطرات به یادماندنی از طبیعت کردکوی خواهند داشت.

الیاسی: مسافران نوروزی خاطرات به یادماندنی از طبیعت کردکوی خواهند داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رمضان‌علی الیاسی در جمع اعضای ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی شهرستان کردکوی اظهار داشت: کمیته‌های مختلف این ستاد از مدت‌ها قبل تشکیل شده و هر یک از ادارات عضو این کمیته با توجه به شرح وظایف خود در حال انجام وظیفه هستند.

وی افزود: مسئولان شهرستان کردکوی با کار شبانه‌روزی و تلاش مضاعف تلاش دارند تا مسافران تعطیلات نوروز را با خوشی‌ سپری کرده و خاطرات به یادماندنی از استان گلستان و این شهرستان داشته باشند.

روستای تاریخی رادکان شهرستان کردکوی

طبیعت روستای تاریخی رادکان شهرستان کردکوی

طبیعت روستای تاریخی رادکان شهرستان کردکوی

ادارات کردکوی با هم هماهنگ هستند

فرماندار کردکوی خاطرنشان کرد: تمامی ادارات این شهرستان که عضو ستاد سفرهای نوروزی هستند با یکدیگر هماهنگ هستند.

الیاسی با بیان اینکه کردکوی جاذبه‌های مهم گردشگری استان را در خود جای داده است، ادامه داد: «شهر تاریخی تمیشه»، «برج رادکان»، دهکده‌های ییلاقی «درازنو»، «رادکان» و «خنداق» از جمله این جاذبه‌ها هستند. 

وی وحدت مسئولان و عمل به برنامه‌ها را لازمه موفقیت در امور دانست و تاکید کرد: فرماندار کردکوی نظارت دقیق بر عملکرد ادارات عضو ستاد سفرهای نوروزی این شهرستان دارد.

روحیه خدمت‌گزاری مدیران کردکوی در سال 1392 حفظ می‌شود 

رئیس ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی شهرستان کردکوی گفت: اینجانب بر حسب وظیفه موارد لازم را به مدیران شهرستان تذکر داده و بر پیگیری و رفع آن امور اصرار دارم.

الیاسی فضای این شهرستان را در سال 1392 توام با نشاط و شادابی توصیف کرد و گفت: مدیران این شهرستان همچون سال گذشته با تمام توان در راستای خدمت‌گزاری به مردم تلاش می‌کنند.

وی تصریح کرد: زمان کوتاه تا پایان فعالیت دولت دهم خللی در روحیه خدمت‌گزاری مدیران این شهرستان ایجاد نکرده و آنها ماه‌های پایانی را همچون گذشته با گام‌های استوار سپری می‌کنند.

کردکوی با مساحتی در حدود 815 کیلومتر مربع، حدود 80 هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است. این شهر از شمال با شهرستان بندرترکمن، از غرب با شهرستان بندرگز ، از جنوب با رشته‌کوه‌های البرز شرقی و سمنان و از شرق با شهرستان گرگان همجوار است.

نام قدیمی کردکوی "تمیشه" بوده که به بخش غربی گرگان اطلاق می‌شد. اواخر دوره تیموریان و اوایل دوره صفویه، گروهی از عشایر کردستان به این محل کوچانده شدند.

بر همین اساس این محل ابتدا به «کردمحله» و سپس به کردکوی معروف شد. کردکوی سال 1358 به شهرستان تبدیل شد.

انتهای پیام/83003/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول