اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با فارس مطرح شد

ویژگی‌های رئیس جمهور آینده از دیدگاه دبیر حزب موتلفه بوشهر

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان بوشهر ویژگی‌های رئیس جمهور آینده ایران را تشریح کرد.

ویژگی‌های رئیس جمهور آینده از دیدگاه دبیر حزب موتلفه بوشهر

عبدالله فاتحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر به سئوالات مختلفی از جمله ویژگی‌های رئیس جمهور آینده، نقش سید احمد خمینی در انقلاب، ملی شدن صنعت نفت و ... پاسخ گفت.

فارس: از دیدگاه شما رئیس جمهور آینده باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد؟

فاتحی: در قانون اساسی رئیس جمهور شخصیتی مذهبی و سیاسی معرفی شده است از دیدگاه بنده رئیس جمهور مطلوب دوره یازدهم، علاوه بر شایستگی ذاتی و اصالت خانوادگی باید شخصیّتی متعهد به ارزش‌های اسلامی و ولایتمدار و در عین حال سیاستمداری قوی باشد.

آنچه مایه خشم و یأس دشمنان می‌شود روحیه ولایتمداری رئیس قوه مجریه است همچنین باید اقتصاددانی برجسته با سابقه کار اقتصادی و اجرایی بوده و از خانواده علم و تقوا و مبارز در راه حق باشد و از همه مهم‌تر امتحان داده و آزمایش شده باشد به نظر ما این خصوصیات در آقای دکتر آل اسحاق جمع است اما، در این باره معتقد به وحدتیم و تابع نظر ائتلاف اصولگرایان با محوریت جامعتین هستیم.

فارس: نقش مرحوم سید احمد آقای خمینی در حمایت از ولایت فقیه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

فاتحی: مرحوم سید احمدآقا از اصل ولایت فقیه حمایت می‌کرد و زمانی که مقام معظم رهبری در این جایگاه قرار گرفت وظیفه شرعی خود را اطاعت از رهبری می‌دانستند.

فارس: 29 اسفند ما سالگرد ملی شدن صنعت نفت است، این نهضت ملی با مقایسه با دستیابی به فناوری صلح آمیزهسته ای چگونه ارزیابی  می‌کنید؟

فاتحی: نهضت ملی شدن صنعت نفت که در دهه 30 با اتحاد شخصّیت‌های دینی و ملی و حمایت توده مردم اتفاق افتاد امربسیار مهمی بود، موضوع بومی سازی انرژی هسته‌ای نیزکه در زمان ما روی داده است خیلی اهمیّت دارد، نقش رهبری معظم انقلاب و ملت ایران در برابر زورگویی‌های  استکبار جهانی مسلماً جایگاهش کمتر از ایستادگی مردم در موضوع ملی شدن صنعت نفت نیست اما از آنجا که رویدادهای مهم تاریخی در ظرف زمانی خود آنط ور که باید و شاید به چشم نمی‌آیند آیندگان در خصوص انرژی هسته‌ای خواهند دانست که چه اتفاق مهمی افتاده و چگونه خداوند یاری‌کنندگان حق را نصرت کرده است.

فارس: نقش صادرات در رونق بخشی به اقتصاد را در چه حد می‌دانید؟

فاتحی: استحضار دارید که رهبرمعظم انقلاب با پیش بینی تشدید تهاجم اقتصادی دشمن، سال 91 را سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری کردند، بدیهی است که پیشرفت امر تولید، صادرات به دنبال دارد و در اثرصادرات بیشتر تولید و اشتغال رونق خواهد یافت، گرچه در امرتولید کم توجهی‌هایی در سال 91 صورت گرفته است اما به یاری خداوند با تجاربی که به دست آورده‌ایم دولت آینده این روند را در سال 92 با آهنگی تندتر دنبال و جبران خواهد کرد تا اقتصادی در تراز انقلاب اسلامی و شأن ملت شریف ایران داشته باشیم.

این موضوع باید مدنظر داشته باشیم که اکنون در جنگ اقتصادی هستیم که از جنگ نظامی و فرهنگی خطرناک‌تر است ولی تکیه گاه ما خدایی است که بندگاه مخلصش را یاری می‌کند و هرکاری برای او آسان است.

انتهای پیام/66006/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول