اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مردم و مسئولان

جشنواره صدای بهار در بهمئی برگزار شد

خبرگزاری فارس: جشنواره صدای بهار با حضور مردم و مسئولان در بهمئی برگزار شد.

جشنواره صدای بهار در بهمئی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بهمئی، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز در حاشیه این جشن اظهار داشت: هدف از برگزاری جشنواره ملی صدای بهار در شهرستان‌ها محکم کردن بنیاد رسم دیرینه عید در مناطق مختلف استان است.

حمیدرضا واعظی‌زاده در خصوص چگونگی اجرای این جشنواره در سطح استان گفت: در سراسر استان هشت جشنواره ملی در قالب صدای بهار در دست اجرا داریم که تا هفتم فروردین این جشنواره به صورت گردشی در شهرستان‌ها با حمایت مردم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ملی شدن آثار تاریخی و معنوی استان خاطرنشان کرد: با بررسی‌ها و تلاش‌هایی که صورت گرفت، آثاری همچون تنگ تامرادی، جنگ گجستان، مسجد شهیدان گچساران، بمباران روستای کوشک از توابع شهرستان کهگیلویه را در حوزه میراث معنوی توانستیم به ثبت ملی برسانیم.

واعظی‌زاده در ادامه جهانی شدن آثار تاریخی سروک را یک دستاورد مهم دانست و گفت: در این راستا باید الزامات قانونی نسبت به ثبت جهانی رعایت شوند، چراکه کارشناسان و رابطان سازمان یونسکو با توجه به جمع‌بندی که در مقاطع مختلف انجام می‌دهند، رأی نهایی را صادر می‌کنند.

وی به چگونگی فراهم شدن زمینه این مهم اشاره کرد و ابراز داشت: با توجه به کم شدن کیفیت این آثار توسط شرایط محیطی با کمک مواد شیمیایی این آثار را باید پاک‌سازی کنیم، چراکه عواملی از قبیل دودهای بلند شده از جنگ خلیج فارس تأثیر منفی بر این آثار گذاشته است.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی استان بیان داشت: با توجه به حساس بودن آثار تاریخی به آلاینده‌ها و مواد شیمیایی دستگاه‌های دولتی در صورت انجام هرگونه اقدامی در چنین مناطقی از قبل باید هماهنگی کنند، چراکه اصالت هر اثر باید ماندگار شود.

وی به احداث تله‌کابین در مناطق مختلف استان اشاره کرد و اذعان داشت: در چند بخش از استان عملیات اجرایی را شروع کردیم که با حمایت دیگر سازمان‌های دولتی به بهره‌برداری خواهند رسید.

واعظی‌زاده در همین خصوص یادآور شد: این کار با توجه به شرایط خاص اجرایی می‌شود که نیاز به زمان بیشتری بوده و البته با رعایت مراحل قانونی در اولین اولویت‌های کاری سازمان میراث فرهنگی است.

وی تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد به سبب چهار فصل بودن خود در صورتی می‌تواند در همه حوزه‌ها جایگاه پیدا کند که در وجود هنرمندان در عرصه‌های مختلف رغبت و میل به کار ایجاد کند.

این مسئول در پایان اذعان کرد: در همه حوزه‌های میراث فرهنگی و گردشگری، 34 رشته فعال در استان داریم که توسعه و ترویج آموزش به صورت گسترده باید تبدیل به یک فرهنگ شود.

انتهای پیام/82015/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول