اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون مداحان استان گلستان:

معنویت باعث زدودن معضلات اجتماعی می‎شود

خبرگزاری فارس: رئیس کانون مداحان استان گلستان گفت: پررنگ شدن معنویت سبب زدودن معضلات اجتماعی می‌شود.

معنویت باعث زدودن معضلات اجتماعی می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدحسین کبیر بعدازظهر امروز در جمع کانون مداحان استان گلستان اظهار داشت: گلستان سال آینده میزبان یازدهمین اجلاس بین‎المللی پیرغلامان است که علاوه بر رسانه‎ها هیچ‌ کدام از دستگاه‎ها در این راستا همکاری لازم را نداشتند.

وی تصریح کرد: اجلاس بین‎المللی پیرغلامان یک اتفاق عظیم در استان خواهد بود که یک هفته به صورت زنده از شبکه‎های تلوزیونی پخش و به روی آنتن خواهد رفت.

دعای تحویل سال در جوار امامزادگان

عضو هیئت رئیسه کانون مداحان کشور افزود: کانون مداحان استان گلستان به عنوان دبیر کانون مداحان کشور انتخاب شده است.

کبیر در خصوص فعالیت‎های کانون مداحان در ایام نوروز بیان داشت: این کانون همپای سایر سازمان‎های فرهنگی و مذهبی در ایام نوروز فعال است که انتظار داریم مردم شهیدپرور استان در این ایام توجه بیشتری به بقاع متبرکه و اماکن مذهبی داشته باشند.

وی از مردم خواست تا برای رسیدن به آرامش قلوب، دعای تحویل سال را در جوار امامزادگان بخوانند و با شهدا و امام شهدا تجدید میثاق کنند که همیشه از آرمان‎ها، ارزش‎ها و حریم ولایت دفاع کنند.

معنویت باعث زدودن معضلات اجتماعی می‎شود

این پیرغلام و مداح گلستانی با تاکید بر اینکه پررنگ شدن معنویت سبب زدودن معضلات اجتماعی می‎شود، ابراز داشت: مردم باید هنگام زیارت امامزادگان و قرائت فاتحه بر اهل قبور حرمت‎داری کنند اما متاسفانه دیده می‎شود برخی این اماکن مقدس را با پارک‎شهر اشتباه گرفته و با هر تیپ و ظاهری در این مکان‎ها قدم می‎گذارند.

کبیر از وضعیت حجاب در جامعه اسلامی ابراز نارضایتی کرد و گفت: واقعاً عفاف و حجاب در اجتماع به مسئله‎ای نگران‎کننده و اسفبار تبدیل شده است که دلسوزان نظام اسلامی باید در این زمینه تدبیر کرده و با جدیت ورود کنند چراکه بدحجابی زیبنده یک کشور اسلامی نیست.

وی با تاکید بر اینکه طرح مبارزه با مفاسد اجتماعی نباید مختص ایامی خاص شود، متذکر شد: ابتدا باید با نرم‌خویی و بیان زیبایی، دیگران را به عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر کنیم.

جامعه دچار خلاء تذکر لسانی است

رئیس کانون مداحان گلستان با بیان اینکه خلاء تذکر لسانی که دغدغه جدی مقام معظم رهبری است در جامعه احساس می‎شود، ابراز داشت: همه مکلف هستیم در جامعه اسلامی آمر به معروف و ناهی از منکر باشیم چنانچه در کانون مداحان کشور نیز هشت کمیته پیش‎بینی شده که یکی از کمیته‎ها به منظور ساماندهی مداحان در صورت بروز خطا مدنظر قرار گرفته شده است.

کبیر در پایان آرزوی سالی خوب همراه با صحت، سلامتی، عزت و پیروزی برای رهبر معظم انقلاب و ملت ایران کرد.

انتهای پیام/83001/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول