اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد خبر داد

نصب 40 المان حجمی با موضوع ترافیک در 40 نقطه مشهد

خبرگزاری فارس: مدیر عامل سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد گفت: 40 المان حجمی با موضوع ترافیک در 40 نقطه شهر مشهد نصب شده است.

نصب 40 المان حجمی با موضوع ترافیک در 40 نقطه مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی‌اکبر عصارنیا ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: این المان‌ها شامل 10 تصویر از مجموع تصاویر حقیقی است که از هر تصویر به تعداد چهار المان حجمی کپی‌برداری شده و در نقاط پرتردد شهر نصب شده است.

وی مخاطب این طرح را تاکسیرانان، اتوبوسرانان و ماموران راهنمایی و رانندگی عنوان و تصریح کرد: تلاش بر این است تا به این رانندگان بگوییم لبخند، گذشت و حسن خلق داشته باشند و با تکریم مسافران و زائران این شهر مذهبی، خاطره‌ای خوش از سفر به مشهد مقدس را در ذهن آنان تداعی کنند.

مدیر عامل سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد در ادامه خاطرنشان کرد: بر روی این المان‌های حجمی که با موضوعاتی چون لبخند اتوبوسران در بدرقه مسافرش، کمک کردن تاکسیران به مسافر ویلچری‌اش یا راهنمایی پلیس راهنمایی و رانندگی در یافتن مسیری به افراد سالخورده تکثیر شده، جملات آموزنده و قابل تاملی نیز ذکر شده است؛ برای مثال در یکی از این المان‌های حجمی آمده است که "با اخلاق خوش هیچگاه، هیچکدام از خیابان‌های زندگی مسدود نمی‌شود یا به شکرانه همسایگی خدمت گذار زائریم".

عصارنیا با بیان اینکه این المان‎های حجمی در  سازه‌هایی به ارتفاع چهار در دو و نیم متر در 40 نقطه از سطح شهر مشهد به نمایش درآمده است، تاکید کرد: در برخی ایستگاه‌های پرتردد قطار شهری، ورودی و خروجی‌های میدان جمهوری اسلامی، میدان قائم(عج)، چهار راه لشگر، میدان امامیه، میدان حافظ و ... این المان‌ها نصب شده است.

وی افزود: همچنین 100 بیلبورد شهری به پخش کلیپ‌هایی به منظور ارتقای فرهنگ ترافیکی و میزبانی از زائر در حوزه ترافیک در شهر اختصاص یافته است، ضمن اینکه اجرای برنامه‌های رادیویی به مدت 10 شب از ساعت 18 در رادیو خراسان‌رضوی نیز در همین راستا صورت می‌گیرد.

عصارنیا در رابطه با فعالیت‌های فرهنگی که شهرداری در سطح شهر به مرحله اجرا در می‌آورد، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد قبل از اینکه بخواهیم برای مشکل ترافیک مشهد نسخه‌ای بپیچیم، باید برنامه‌ای اصولی برای کاهش ناهنجاری‌های

 رفتاری - ترافیکی شهروندان مشهدی تدوین کنیم و علل و عوامل تاثیرگذار این موضوع را بشناسیم.

وی عدم توجه به بحث آموزش را یکی از مهمترین عوامل در کاهش فرهنگ ترافیکی شهروندان مشهدی عنوان کرد و افزود: گاهی نیز با وجود ارائه اصول آموزشی، در اصل تبدیل آموزش به رفتار مشکل داریم.

مدیر عامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد تصریح کرد: باید توجه داشت همه مسائل با آموزش حل نمی‌شود و وقتی کثرت خودروها در سطح شهر زیاد است و مردم به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی روی نمی‌آورند، آموزش برای ارتقای فرهنگ شهروندان می‎تواند یکی از گزینه‌ها باشد، اما باید در کنار آموزش از شیوه‌های دیگری نیز بهره برد.

انتهای پیام/70005/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول