اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعد از رقبای ژاپنی رقم خورد

سومین نایب قهرمانی متوالی کاتاروهای قمی در مسابقات قهرمانی آسیا

خبرگزاری فارس: کاتاروهای قمی موفق به کسب سومین عنوان متوالی نایب قهرمانی پیکارهای کاتا جودوی آسیا شدند.

سومین نایب قهرمانی متوالی کاتاروهای قمی در مسابقات قهرمانی آسیا

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، رقابت‌های کاتای قهرمانی آسیا یکشنبه شب 27 اسفند ماه به کار خود پایان داد و طی آن دو ورزشکار موفق سال‌های اخیر کاتای قم در ادامه درخشش خود در این رشته ورزشی، برای سومین بار عنوان نایب قهرمانی آسیا را به دست آوردند.

این دو ورزشکار ارزنده محمدحسن سالاری و محمدرضا صحرایی هستند که بعد از موفقیت‌های قابل توجهی که در رقابت‌های جهانی و آسیایی این سال‌ها به دست آوردند، برای سومین بار در قاره آسیا به مقام نایب قهرمانی دست پیدا کردند.

پیکارهای کاتای قهرمانی جودو آسیا با شرکت تیم‌های مدعی قاره کهن به مدت دو روز به میزبانی کشور سنگاپور برگزار شد و طی آن تیم اعزامی کشورمان در مجموع توانست مقام دوم و عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کند.

این در حالی است که سومین دوره رقابت‌های کاتا جودوی قهرمانی آسیا با حضور کاتاروهای مدعی از 12 کشور آسیایی در سنگاپور برگزار شد و طی آن در این رقابت‌ها تیم ملی کاتا جودو اعزامی کشورمان در قالب پنج تیم مختلف کاتا شرکت کرد.

دو کاتاروی با سابقه و خوشنام قمی در این دوره از مسابقات فرم جونو کاتا را اجرا کردند که در نهایت در دیدار فینال تیم محمدحسن سالاری و محمدرضا صحرایی مغلوب ژاپن شد و به مقام نایب قهرمانی و همچنین نشان نقره رسید.

در پایان سومین دوره رقابت‌های کاتای قهرمانی جودو آسیا در تایلند، تیم ملی ژاپن که قدرت نخست این رشته جهان محسوب می‌شود با پنج مدال طلا بر سکوی قهرمانی قرار گرفت و قهرمانی‌های متوالی خود در دو دوره گذشته را بدین ترتیب تکرار کرد.

همچنین تیم کاتای کشورمان که سال گذشته در مسابقات جهانی نیز درخشش خوبی داشتند این‌ بار با موفقیت در کسب عنوان نایب قهرمانی سومین دوره رقابت‌های کاتای قهرمانی آسیا توانمندی‌های کشورمان را در مقابل قدرت‌های این رشته بیش از پیش نشان دادند.

محمدحسن سالاری و محمدرضا صحرایی که از جمله کاتاروهای مطرح و با سابقه کشورمان به شمار می‌روند و در سال‌های اخیر همواره جزو برترین‌های کشور بوده‌اند، هم‌اکنون به عنوان مربیان تیم‌‌های ملی کاتا جودو نیز فعالیت می‌کنند.

این دو کاتاروی با سابقه پیش از کسب عنوان نایب قهرمانی سومین دوره پیکارهای کاتا جودو قهرمانی آسیا در کشور سنگاپور موفق به کسب دو عنوان نایب قهرمانی دیگر در دو دوره قبل مسابقات آسیایی نیز شده بودند، ضمن اینکه یک عنوان هفتمی جهان در فرانسه، سومی جهان در آلمان و نایب قهرمانی جهان در کشور مجارستان را نیز در کارنامه افتخارات خود دارند.

انتهای پیام/78002/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول