اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در رده سنی نوجوانان

کاتاروی قمی به مقام سوم کاراته کشور دست یافت

خبرگزاری فارس: کاتاروی قمی با کسب عنوان سوم و نشان برنز پیکارهای کاتای قهرمانی کاراته کشور به کار خود پایان داد.

کاتاروی قمی به مقام سوم کاراته کشور دست یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بعد از برگزاری مسابقات کاراته قهرمانی کشور در بخش کومیته یا مبارزه، پیکارهای کاتای این رشته برگزار شد تا برترین‌های کشور در رده‌های سنی مختلف انتخاب شده و برای پیکارهای برون مرزی به اردو بروند.

مسابقات کاراته قهرمانی کشور در بخش مبارزه یا کومیته روزهای بیست و پنجم تا بیست و هشتم بهمن ماه به میزبانی هیئت کاراته استان مرکزی در شهر اراک برگزار شد و کاراته کاهای مدعی جدال خود برای کسب عناوین اول تا سوم اوزان و رده‌های سنی مختلف را برگزار کردند.

محل برگزاری این رقابت‌ها سالن پنجم مرداد شهر اراک بود که طی آن تیم اعزامی هیئت کاراته استان قم در بخش مبارزه با کسب یک نشان طلا، دو مدال نقره و سه نشان برنز مجموعاً با کسب پنج مدال به کار خود پایان داد اما شاید یکی از ارزشمندترین مدال‌های کاراته قم مدالی باشد که نوجوان آینده دار قمی یعنی علیرضا خدری در رشته کاتا به دست آورد.

این در حالی است که پیکارهای کاتا در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان برنامه ریزی و برگزار شد و از بین نفراتی که در این پیکارها موفق به کسب یکی از عناوین اول تا سوم مشترک شدند، می‌توان به یک نوجوان آینده دار قمی در کاتا اشاره کرد.

در شرایطی که قم در بخش مبارزه همواره یکی از استان‌های مستعد کشور به شمار می‌رود و در بیش از دو دهه اخیر در تیم‌های ملی کاراته کشورمان در رده‌های سنی مختلف دارای ملی پوش بوده است، کمتر شاهد درخشش کاراته قم در بخش کاتا بوده‌ایم.

در واقع می‌توان توانمندی قم در بخش کاتای رشته کاراته را با توانمندی کشتی قم در رشته آزاد اشاره کرد که هر چقدر در کشتی فرنگی موفق و سربلند هستیم اما در کشتی آزاد نتوانسته‌ایم به توفیق آنچنانی دست یابیم، در حالی که در کاتا نیز چنین شرایطی وجود دارد و این بخش کاراته نتوانسته است خود را به بخش کومیته یا مبارزه نزدیک‌تر کند.

علیرضا خدری نوجوان آینده دار و شایسته قمی در کاتای انفرادی رده سنی نوجوانان با وجود اینکه فنون را به خوبی اجرا کرد و حرکات نمایشی خود را در بخش فرم رشته کاراته به خوبی در حضور تماشاگران و داوران به اجرا در آورد، سرانجام مقام سوم و نشان برنز کشور را کسب کرد.

انتهای پیام/78002/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول