اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی

از 86 ستاره علمی قروه تجلیل شد

لید: خبرگزاری فارس: در مراسمی از 86 نفر از ستارگان علمی قروه در کانون شهید مطهری این شهر تجلیل شد.

از 86 ستاره علمی قروه تجلیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم از اختصاص اعتبار قابل توجه در بودجه سال 92 از محل اعتبارات ملی برای احداث دانشکده صنعت و معدن در این شهرستان خبر داد و گفت: عملیات اجرایی احداث این واحد آموزش عالی از سال آینده شروع خواهد شد.

حامد قادرمرزی افزود: به منظور محقق‌شدن مصوبه سفر اول هیئت دولت، این دانشکده فعالیت آموزشی خود را با پذیرش دانشجو در 4 رشته فنی مهندسی، در مکانی به صورت موقت آغاز می‌کند.

نایب رییس فراکسیون دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی در ادامه راه‌اندازی واحدهای آموزش عالی در تمامی شهرهای کشور را حاکی از توسعه عدالت آموزشی برشمرد گفت: باید در نحوه واگذاری مجوز تاسیس مرکز آموزش عالی دقت نظر بیشتری شود.

وی با تاکید بر بهره‌گیری از علم در مسیر پیشرفت و سازندگی گفت: تفکر نخبگان باید در عرصه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی تاثیرگذار باشد.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه شهدا برای این جان خود را فدا کردند که راه پیشرفت و تعالی را برای فرزندان ایران اسلامی هموار کنند تاکید کرد: اساسی‌ترین پاسخ به ایثارگری شهدا تعیین سهم هر ایرانی در عرصه تولید علم و دانش مفید و سازنده است.

وی مهم‌ترین چالش‌های فراروی نخبگان را بیکاری، مدرک‌گرایی، افت جایگاه دانشجو در جامعه، بالا بودن هزینه‌های تحصیل، عدم تعریف خاص از نخبه در بنیاد ملی نخبگان برشمرد و افزود: موافقت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با پذیرش دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور در دانشگاه‌های دولتی، بزرگترین جفا به داوطلبان و متقاضیان داخلی است.

فرماندار قروه هم در این مراسم با بیان اینکه یکی از محورهای اصلی توسعه همه جانبه کشور همراهی نخبگان فکری و ابزاری است، گفت: از ایده‌ها و نظرات سازنده نخبگان علمی در امور شهرستان استفاده می‌شود.

محمدرسول شیخی‌زاده با اشاره به ارتقای سرعت رشد علمی دانش‌آموزان قروه‌ای در کنکور سراسری افزود: دانش‌آموزان ساعی قروه‌ای باید ضمن تلاش بیشتر برای اکتساب کرسی‌های بیشتر در دانشگاه‌ها، بتوانند با تهذیب نفس و اخلاق، زمینه رشد جامعه را فراهم آورند.

وی با تاکید بر باور توانمندی‌ها تصریح کرد: بالاترین مرتبه علم رسیدن به ارزش معنوی علم است.

فرماندار قروه افزود: امروز اگر می‌خواهیم حرفی برای گفتن در دنیا داشته باشیم، دانش و آگاهی کامل و همه جانبه رمز موفقیت ما خواهد بود.

مدیر آموزش و پرورش قروه هم در انی مراسم با اشاره به کسب 86 رتبه برتر زیر هزار توسط دانش‌آموزان قروه‌ای در کنکور سراسری امسال، گفت: از این تعداد 23 نفر دارای رتبه زیر 100 بودند.

هاشم ناظمی‌جلال با اشاره به کسب رتبه نخست استان در کنکور فنی و حرفه‌ای توسط دانش‌آموزان قروه‌ای در سال جاری تصریح کرد: دانش‌آموزان قروه‌ای در سه سال گذشته رشد علمی مطلوبی را داشته‌اند که از 18 رتبه زیر هزار در سال 89 به 86 رتبه در سال 91 رسیده‌ایم.

انتهای پیام/79009/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول