اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه سال جدید صورت گرفت

برگزاری یک دوره مسابقه شطرنج آزاد در میناب

خبرگزاری فارس: به مناسبت استقبال از عید نوروز و در آستانه سال جدید، یک دوره مسابقه شطرنج آزاد در شهرستان میناب برگزار شد.

برگزاری یک دوره مسابقه شطرنج آزاد در میناب

نایب رئیس هئیت شطرنج میناب در حاشیه برگزاری این مسابقات در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان هدف از اجرای مسابقات را ارتقای سطح کیفی شطرنج و استعدادیابی فعالان این رشته ورزشی ذکر کرد و اظهار داشت: ایجاد فضای رقابت سالم برای ورزشکاران در هر رشته موجب رسیدن آن رشته ورزشی به جایگاه واقعی می‌شود.

مهرداد میری، نبود سالن ویژه هئیت شطرنج و کمبود اعتبار لازم را از مهم‌ترین مشکلات شطرنج‌بازان مینابی عنوان کرد و بیان داشت: مسئولان به ویژه متولیان دستگاه‌های فرهنگی ورزشی باید نسبت به فراهم کردن بستر مناسب برای علاقمندان رشته‌های مختلف ورزشی تلاش بیشتری کنند.

وی ضمن تقدیر از همکاری مسئول امور کتابخانه‌های میناب، ادامه داد: از آنجایی که در میناب فضای مناسب برای برگزاری مسابقات شطرنج وجود ندارد، این مسابقه در کتابخانه شهید بهشتی برگزار شد.

میری اذعان داشت: مسابقات شطرنج آزاد با حضور 22 شطرنج‌باز مینابی، به روش سوئیسی، در شش دور به همت هئیت شطرنج و با همکاری مؤسسه آوای امید بهزیستی و اداره ورزش و جوانان میناب برگزار شد.

این فعال ورزشی افزود: داوری این دور از مسابقات را که دو روز به طول انجامید، جعفر ناظری و مجتبی خرمی از داوران درجه سه کشور برعهده داشتند.

وی اضافه کرد: عبدالله بهادری با پنج امتیاز و پهن‌شکنی بوخ هولز 24، سهراب شمس‌الدینی با پنج امتیاز و پهن‌شکنی بوخ هولز 21 و علی زارعی با پنج امتیاز و پهن‌شکنی بوخ هولز 20.5 به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

نایب رئیس هئیت شطرنج میناب اضافه کرد: مازیار احمدی به عنوان جوان‌ترین بازیکن و مریم سلیمانی تنها بازیکن خانم در این دور از مسابقات شرکت داشتند.

وی در پایان عنوان کرد: هئیت شطرنج میناب 70 نفر عضو فعال دارد که 40 نفر از این تعداد را آقایان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/88004/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول