اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیروان خبر داد

7 گروه آتش‌نشانی آماده مقابله با حوادث چهارشنبه‌ آخر سال

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیروان از آماده باش کامل نیروهای این سازمان خبر داد و گفت: امسال 65 آتش نشان در قالب هفت گروه آماده مقابله با حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال هستند.

7 گروه آتش‌نشانی آماده مقابله با حوادث چهارشنبه‌ آخر سال

رمضانعلی شارعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس شیروان اظهار کرد: امسال از 65 آتش نشان در قالب هفت گروه شش نفره برای خدمات رسانی در چهارشنبه سوری استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه از این تعداد 27 آتش نشان داوطلب هستند، افزود: برای آمادگی هرچه بیشتر آتش‌نشانان در ارائه خدمات در چهارشنبه سوری امسال، سه دوره آموزشی با استفاده از سه کارشناس باتجربه برگزار شده است.

شارعی تصریح کرد: در چهارشنبه سوری سال قبل دو نفر از کارکنان آتش نشانی مصدوم و دو دستگاه خودروی آتش نشانی نیز به ارزش 15 میلیون ریال آسیب دید.

وی اظهار کرد: 10 دستگاه خودروی پارک شده در کوهستان پارک شیرکوه نیز بر اثر پرتاب مواد محترقه به ارزش 120 میلیون ریال خسارت وارد شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیروان گفت: نقش والدین در پیشگیری از حوادث چهارشنبه پایان سال بسیار تعیین کننده است.

وی تصریح کرد: همه ساله اخبار حوادث چهارشنبه پایان سال، حاکی از بی احتیاطی و بی توجهی نوجوانان نسبت به خطرات مواد محترقه و آتش‌زا است.

شارعی افزود: با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال فکر خرید لباس و کفش نو برای اعضای خانواده از مهم‌ترین دغدغه‌های والدین است و تنها چیزی که مورد غفلت یا در درجه اهمیت کمتری قرار می‌گیرد، ایمنی افراد خانواده است.

وی درخواست خود را از تمامی والدین و مسئولان آموزشی آگاه کردن نوجوانان نسبت به خطرات استفاده از مواد محترقه عنوان کرد و گفت: نگهداری مواد محترقه در جیب و کیف با توجه به خاصیت آتش گیری بسیار خطرناک و عواقب نگران کننده‌ای را به همراه خواهد داشت.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیروان از والدین خواست تا کودکان و نوجوانان خود را در شادی‌های بی خطر همراه کنند و نگذارند با رفتارهای پرخطر زندگی را برای خود و دیگران تلخ کنند.

وی به احتمال آسیب دیدن چشم و گوش در مقابل انفجار موادی مانند فشفشه و ترقه هشدار داد و اظهار کرد: در بسیاری از موارد این‌گونه حوادث باعث نابینایی و ناشنوایی دائم افراد شده است.

شارعی از تماشاچیان به عنوان ناظران بی گناه یاد کرد و گفت: متأسفانه استفاده از قوطی‌های تحت فشار از قبیل اسپری‌ها و حشره کش‌ها در آتش باعث انفجار مهیب و اصابت ترکش‌های این اجسام به اطرافیان می‌شود.

وی با انتقاد از فروشندگان مواد محترقه گفت: تنها 250 گرم مواد محترقه می‌تواند کاشانه‌ای را با وسعت 70 مترمربع تخریب کند.

رئیس سازمان آتش نشانی شیروان فروشندگان و وارد کنندگان مواد محترقه را عامل اصلی به خطر انداختن ایمنی نوجوانان خواند و از آن‌ها خواست تا از فروش این مواد خودداری کنند.

به گزارش فارس، اکنون در شهر 90 هزار نفری شیروان دو ایستگاه آتش نشانی فعال وجود دارد.

انتهای پیام/63001/ح40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول