اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد تسهیلات زائران استان قم خبر داد

آمادگی کامل قم برای میزبانی از نوروز

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد تسهیلات زائران استان قم گفت: همه دستگاه‌های اجرایی استان بسیج شدند تا بتوانند تاثیر خود را در نقش خادمی کریمه اهلبیت(ع) انجام دهند.

آمادگی کامل قم برای میزبانی از نوروز

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محسن محرری عصر امروز در جلسه ستاد دائمی تسهیلات زائرین استان با اشاره به اینکه استان قم آمادگی کامل برای میزبانی از زائران و مسافران نوروزی را دارد، اظهار کرد: همه دستگاه‌های اجرایی استان بسیج شدند تا بتوانند به وظیفه خادمی کریمه اهل بیت(ع) عمل کنند.

وی با تاکید بر اینکه در این جلسه آخرین هماهنگی‌ها و کنترل‌ها قبل از آغاز سفر مسافران نوروزی برگزار می‌شود تصریح کرد: با فعال شدن ستاد تسهیلات سه جلسه برگزار شده و کمیسیون ویژه ستاد اقامه نماز و 10 کمیسیون تخصصی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

رئیس ستاد تسهیلات زائران استان با اشاره به اینکه این ستاد به صورت شبانه روزی فعال خواهد بود اضافه کرد: همچنین شش پایگاه اطلاع‌رسانی و راهنمایی در ورودی‌های شهر به وظایف خود عمل خواهند کرد.

محرری خاطرنشان کرد: 13 ایستگاه راهنمایی زائران توسط شهرداری و هلال احمر برای اماکن زیارتی و رفاهی ایجاد شده است تا در این حوزه مشکلی نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: کمیته آمار نقش محوری برای سرکشی به برنامه‌ها و نتیجه گیری کلی از کمیته‌ها را دارد.

رئیس ستاد تسهیلات زائران استان قم با اشاره به اینکه قم ام‌القرا و خاستگاه انقلاب اسلامی است تصریح کرد: این عوامل موجب شده است تا سالانه یک میلیون زائر غیرایرانی در قم حضور یابند.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم با تاکید بر اینکه 180 امامزاده در استان مرقد دارند که این اماکن کانون توجه و زیارت زائران است اظهار کرد: در خصوص ساماندهی مسائل مربوط به امامزادگان باید برنامه‌های لازم پیش‌بینی شود.

وی با تاکید بر اینکه 20 میلیون زائر سالانه به قم سفر می‌کنند و می‌توانیم پذیرایی از زائران را دو برابر کنیم خاطرنشان کرد: 40 میلیون نفر از جمعیت ایران در فاصله حداکثر چهار ساعت می‌توانند خود را به قم برسانند و این ویژگی فقط منحصر به این شهر زیارتی است.

انتهای پیام/78008/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول