اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رویترز: «نتانیاهو» و «یعلون» در موضوع ایران با هم اختلاف دارند/یعلون مخالف حمله به ایران است

خبرگزاری فارس: خبرگزاری رویترز با انتشار تحلیلی در مورد انتخاب «موشه یعلون» به عنوان وزیر جنگ جدید رژیم‌صهیونیستی نوشته است که وی بر سر موضوع حمله به ایران مخالف نتانیاهو است و در کابینه جدید هم با چنین طرحی مخالفت می‌کند.

رویترز: «نتانیاهو» و «یعلون» در موضوع ایران با هم اختلاف دارند/یعلون مخالف حمله به ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس، خبرگزاری رویترز با اشاره به انتخاب «موشه یعلون» به عنوان وزیر جنگ جدید رژیم‌صهیونیستی نوشته است که با وجود آنکه «یعلون» و «بنیامین نتانیاهو» بر سر قضیه مناقشه با فلسطینی‌ها هم نظر هستند، اما آن‌ها در قضیه نحوه برخورد با ایران و اینکه ضرورت حمله به این کشور و زمان آن با هم اختلاف دارند.

رویترز در توصیف این رئیس سابق ستاد مشترک ارتش اسرائیل وی را فردی «وفادار» به حزب «لیکود» به رهبری نتانیاهو دانسته که همواره از نخست‌وزیر و دیدگاه‌های راهبردی‌اش حمایت کرده است. با این وجود سوابق این ژنرال 63 ساله نشان می‌دهد که «هرگاه او با ریسک‌های غیرمنطقی مواجه شود، زبان به اعتراض می‌گشاید».

در این یادداشت به دیدگاه‌های رادیکال یعلون در قبال فلسطینی‌ها از جمله مخالفت وی با خروج نیروهای اسرائیلی از غزه در سال 2005 اشاره کرده و می نویسد نتانیاهو و یعلون «در محافل خصوصی بر سر نحوه برخورد با چالش طولانی و بزرگ برنامه هسته‌ای ایران، با هم اختلاف دارند.

یک مقام اسرائیلی می‌گوید «یعلون» جزو وزرایی است که در کابینه امنیتی علیه طرح نتانیاهو برای حمله به ایران رأی داد.

«عاموس عاسااِل» عضو اندیشکده اسرائیلی «هارتمن» که فعالیت سیاسی و نظامی وزیر جنگ جدید را دنبال می‌کند، در این مورد می‌گوید: یعلون هم مانند نتانیاهو در برابر فلسطینی‌ها جنگ‌طلب است، اما در قبال ایران محتاط است.

وی می‌گوید یعلون در کابینه جدید هم در برابر هرگونه تلاش نتانیاهو برای حمله به ایران «یک وزنه مخالف» است. مگر اینکه اطلاعات موثقی به دست آید که ایران واقعا در حال ساخت بمب است، که در آن صورت تمام کابینه از طرح نتانیاهو حمایت می‌کنند.

یعلون که امروز رسما به عنوان وزیر جنگ جدید کابینه اسرائیل انتخاب شد، جانشین «ایهود باراک» می‌شود. باراک متحد اصلی نتانیاهو در طرح حمله نظامی به ایران به شمار می‌آمد، با این وجود پس از جنگ هشت روزه غزه از دنیای سیاست حداقل موقتا خداحافظی کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول