اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی مازندران:

معوقات بانکی مازندران به 3 هزار میلیارد تومان رسید

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معاون و کشاورزی مازندران میزان معوقات بانکی مازندران را 3 هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

معوقات بانکی مازندران به 3 هزار میلیارد تومان رسید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، غلامرضا عشریه بعدازظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به نقش ‌رسانه‌ها ‌در روند توسعه افزود: این بی‌انصافی است که نقش رسانه‌ها را در این مسیر نادیده بگیریم.

عشریه تصریح کرد: به سهم خودم و به نمایندگی از فعالان اقتصادی استان، از رسانه‌ها تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه در سالی که گذشت، خبرنگاران، همراهان خوبی بودند و ما را یاری کردند، گفت: خبرنگاران در انجام اهدافی که مد نظر رهبری در زمینه حمایت از تولید بود و همچنین در بحث اقتصاد مقاومتی یاری‌گر ما بودند.

عشریه با اشاره به اینکه فرمایشات رهبری صرفا مختص یک سال نیست، ادامه داد: آنچه ایشان می‌فرمایند برای آینده نظام است که باید برای همیشه دنبال شود.

وی با ابراز نگرانی از مشکلات حاکم بر واحدهای صنعتی مازندران اضافه کرد: در بخشی که دستگاه‌های نظارتی در آن حضور دارند‌ اصلا ورود پیدا نمی‌کنیم.

این مسئول تاکید کر‌د: اما از کسانی که با عنوان صنعتگر وارد شده و از تسهیلات استفاده کرده و به این عرصه آسیب رساندند، شاکی هستیم.

عشریه با اشاره به اینکه از سال 86 به بعد، فضای کسب و کار با تزریق پول که حبابی بود، مواجه شد، گفت: بسیاری از افراد از این تسهیلات استفاده کردند اما نتوانستند این پول را برگردانند.

وی با بیان اینکه ما به عنوان بخش خصوصی، قسمتی از این مشکلات را می‌پذیریم، متذکر شد: سرمایه‌گذاری باید با دید باز صورت گرفته و اهلیت سرمایه‌گذار تایید شود و چنانچه طرح، توجیه اقتصادی ندارد نباید تسهیلات پرداخت شود.

عشریه خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها، بانک‌ها و بخش خصوصی در این وضعیت دخیل هستند.

وی با بیان اینکه به جای اینکه مشکلات را به گردن بخش خصوصی بیندازیم باید هم‌فکری کنیم، گفت: مشکلاتی بر بخش اقتصاد حاکم است و در این زمینه تعارف نداریم.

عشریه با اشاره به اینکه دشمن در آن سوی مرزها رجزخوانی می‌کند، تصریح کرد: هر بار تریبون داشتیم اعلام کردیم که به عنوان سربازان نظام، هرگز حاضر نیستیم با همه این مشکلات، خودمان را کنار بکشیم.

وی افزود: دشمن تصور می‌کند با هدف قرار دادن اقتصاد، مردم را در مقابل نظام قرار می‌دهد.

عشریه میزان معوقات بانکی مازندران را 3 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: 2 هزار و 200 میلیارد تومان مربوط به بانک‌های دولتی و بقیه مربوط به بانک‌های خصوصی است.

وی با بیان اینکه تصور می‌کنیم حدود 40 درصد از این معوقات مربوط به بخش صنعت باشد، ادامه داد: تاکنون بانک‌ها در این زمینه به ما آماری ارائه نکردند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معاون و کشاورزی مازندران یادآور شد: از مدیران بانک‌های دولتی استان تشکر می‌کنم اما در زمینه فعالیت بانک‌های خصوصی حرف دارم و رسانه‌ها باید در این زمینه به ما کمک کنند.

وی با بیان اینکه بانک خصوصی مجوز فعالیت را از بانک مرکز دریافت می‌کنند و اقدامات آنها هم برابر با بخشنامه‌های بانک مرکزی است، گفت: اما وقتی در حوزه تسهیلات، مشکلاتی به وجود بیاید، این بانک‌ها به هیچ وجه به بخشنامه‌های بانک مرکزی پایبند نیستند.

انتهای پیام/86007/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول