اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ایمنی و ترافیک استان سمنان خبر داد

آموزش 5500 دانش‏آموز مدارس حاشیه راه‏های استان سمنان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل حمل و نقل و پایانه‏های استان سمنان اعلام کرد: پنج هزار و 500 دانش‏آموز مدارس حاشیه راه‏های استان سمنان آموزش دیدند.

آموزش 5500 دانش‏آموز مدارس حاشیه راه‏های استان سمنان

محسن لشکری امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: پنج هزار و 500 دانش‏آموز مدارس حاشیه راه در شهرهای استان از جمله سمنان، گرمسار، دامغان، شاهرود، مجن و دیباج مسائل ایمنی و چگونگی عبور و مرور از جاده را آموختند.

وی با اشاره به اینکه نوع آموزش در سال‏جاری با سال‏های قبل متفاوت بوده است، افزود: مسائل ایمنی عبور و مرور در دو بخش آموزشی و نمایشی و برای نخستین بار در استان انجام شده است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل حمل و نقل و پایانه‏های استان سمنان افزود: در بخش آموزشی، دانش‏آموزان به صورت تئوری با قوانین و مقررات عبور و مرور، تابلوهای هشدار دهنده و اخباری، مسائل و خطرات مرتبط توسط کارشناسان مجرب آشنا شدند.

لشکری اضافه کرد: در بخش دیگر با به اجرا در آمدن نمایش توسط گروه‏های بازیگری، همین مسائل به گونه‏ای متفاوت همراه با محیطی شاد و مفرح به دانش‏آموزان تفهیم می‏شود.

وی همچنین گفت: به منظور آشنایی بیشتر دانش‏آموزان با مفاهیم ترافیکی، توزیع لوازم و تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی شامل کتاب، بازی‏های فکری، پازل، بازی محیطی و... به تعداد دانش‏آموزان طرح تهیه و توزیع شده است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل حمل و نقل و پایانه‏های استان سمنان تأکید کرد: نهادینه کردن فرهنگ ترافیکی و تغییرالگوی رفتار ترافیکی در سطح مدارس و جامعه از اهداف مهم طرح ایمن‏سازی مدارس حاشیه راه‏ها است.

لشکری تصریح کرد: نظرسنجی از اولیا و مربیان حاکی از آن است که اثرات مطلوب این طرح به محیط خانواده نیز نفوذ کرده و تغییر رفتار ترافیکی در آنان مشاهده می‏شود و این از موفقیت‏ها و دستاوردهای مهم طرح است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل حمل و نقل و پایانه‏های استان سمنان یادآور شد: 17 مدرسه برای ایمن‏سازی فیزیکی انتخاب شده که عملیات نصب تابلوی ایمنی، چراغ چشمک‏زن، سرعت‏گیر، نوشته‏های هشداری مدارس و خط کشی شطرنجی و نقاشی دیواری در آنها صورت پذیرفته است.

انتهای پیام/2249/و30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول